30 september 2009

Innstruktør på håndballskole, not easypeasy!

Etter å stått opp ti over åtte, tilbrakt seks timer i Hjortsberghallen med masse unger som man skal holde årning på, komme med innspill til, lære noe og ta ansvar for. Ikke bare seg selv. Var jeg rett og slett ganske så sliten. Er en utrolig stor forskjell fra alderstrinn til alderstrinn innen for håndballen når du er i aldersgruppen 9/10 til 14 år. Går fra lek, til litt mer dreisen på ball, til bedre spille forståelse og til slutt, ordentlig satsing. Skadet jo ikke i det hele tatt å se hvordan mindre jenter i klubben og (en) gutt er og spiller som håndballspillere. Klarer å sile ut noen talenter allerede nede på sjuårs nivå. Når vi var ferdig med trenings opplegg, pølsefest, spilling og fritime bar det hjemmat. Jeg ble med hjem til mormor og morfar en tur, spiste middag og pratet litt med dem, men jeg trengte å ta noen minutter på øyet, og det med godsamvittighet. Så sov rundt en trekvarters tid, før morfar kjørte meg hjem. Vekslet noen kjappe ord med mamma, skiftet og pakket bagen. Dro tilbake til hallen igjen, og kamp for damene sto for tur (Halden damene spiller i andre divisjon). Flinke de var i dag. Spilte supert, og stillingen 30 - 23 mot rygge ( første divisjonslag) må man vel si var braa gjort. På med masse tøy, (forresten fler som har merket det er minus grader til tider? Nå er høsten her og det er kaldt). Løpte en god oppvarmingstur og fikk startet treninga. Må si den var utrolig bra i dag, og jeg hadde det ufatlig morsomt! Selvom jeg har mestret å klare og blø neseblod to ganger i dag, noe jeg aldri gjør.

Kan godt si, denne dagen har vært håndball for alle penga!

Ingen kommentarer: