21 september 2009

Plastikk penger du ikke ser.

Var en tur nedom byen istad for å kjøpe meg bankkortholder. Nå har også jeg fått meg bankkort og en søt dings det skal bli bekyttet av. Må nok bare få det som en vane å ha det med meg, betale med det og sjekke beløpet innimelloom. Tror det skal gå fint jeg.

Jeg har ikke hatt noe behov for å ha kort før nå. Har opplevd venniner som har hatt det en stund, men syns det har vært ekkelt og bruke kortet sitt siden de er usikkre på beløpet, koden eller om det ikke skal funke. Hva er egentlig vits med kort da, hvis man ikke tørr å betale med det?! For meg, har det å hatt kontanter vært helt greit, jeg har hatt det jeg har hatt i lommeboka, brukt det jeg ser og har alltid vist hvor mye jeg har og hva jeg har igjen etter jeg har kjøpt meg noe. Blir en forandring og måtte sette inn på konto, huske koden og gå inn å sjekke hvor mye som står der til tider. Samtidig som litt ekstra arbeid, kommer det jo noe posetivt med, som det å bare kunne sette over fra nett f.eks.















Fant en søt lommebok også, så nå er jeg klar for det meste. Trenger bare å skaffe meg en jobb etterhvert slik at det kommer noen summer inn.

Hvor lenge har du hatt bankkort? Bruker du kontanter eller husker du koden hver gang?

Ingen kommentarer: