14 april 2011

Restemat.

Noe av det beste med maten jeg lagde i går er at det er godt som restemat. Derfor blir det en suveren lunsj nå. Sluttet tidlig i dag, så her sitter jeg og koser meg med maten og iskaffe, noe noen søte jenter og kjæresten min har lært meg å like. Faktisk så har jeg fått dilla på det, de siste dagene. Maten jeg spiser nå er også perfekt mat å spise etter en trening; retten inneholder proteiner, karbohydrater og masse vitaminer! I tillegg går det fort å stelle istand, hvis grønnsakene er kuttet opp - det, tar såklart litt tid, men gjør man det sammen, går det fortere - er det bare kyllingen som krever sitt i panna. Resten går som en lek. Så det er bare å si ifra om oppskriften er ønsket.















Nå skjønner jeg også hvorfor folk tidligere sa at det var lett å bli forelsket i postmannen. Ikke at jeg selv har blitt det. Men han jeg møtte istad når jeg gikk forbi postkassene på vei inn i gåren etter skolen var en herlig type! Jeg kunne ikke annet en å le, smile og svare tilbake med artige kommentarer. Han spurte om jeg venta på noen kjærlighetsbrev siden jeg sto og venta for å ta med posten når han var ferdig. Selv svarte jeg at det var dårlig med det for tiden, siden sms og e-post gjaldt. Da fikk jeg vite at det var meget trist for postmennene. Possitiv mann, utadvent og glad i å prate med folk. Slike folk trenger vi mer av. Det er hyggelig å komme i kontakt med nye mennekser og vi må ikke være så redde for å prate sammen selv om vi ikke kjenner hverandre. Smil og vær glad, det skaper en herlig følelse! også nå som sola er så deilig.

Ingen kommentarer: