20 mai 2011

17.mai feiring.

Selve dagen er koselig! Det å ta på seg bunaden med alle brosjene og dilldallet, ordne seg og se fin ut, men samtidig veldig nasjonal. Er virkelig kos på denne dagen. For bunaden trives jeg i! Tradisjonen om å gå i "barnetoget" oppretsholdes fortsatt. Det er en gang i året, så det å møte opp og gå den korte biten med flagg i hånden, smile og møte blikkene til hele Halden by er en hyggelig greie. Kommer til å gå helt ut, dvs. ut vidregående.
















17.mai feiringen i år var ganske lik alle de andre 17.maiene jeg har opplevd hittil. Med unntak at de tre siste årene har jeg vært sammen med verdens skjønneste gutt og familien hans itillegg til familien min.





















Etter barnetoget er det mat og kaker hos Oldemor som er vår tradisjon. Hele familien samles, slapper av og spiser sammen og deretter er bærer det vidre til russetoget. Årets russetog var veldig bra og temaene var gode og åpenbare. Russen hadde lagt vekt på saker de fleste kjenner til og kunne se humoren ved. Bra jobba! I årets russetog var også kjæresten min med. Han hjalp søstera si og venninene hennes i bilen dems med temaet: Kate og William sitt bryllup. Der han gikk som William, kjekk og sjarmerende. Men Gine, som spilte Kate fikk bare låne han litt for øyeblikket.





















Senere dro vi opp til mormoren og morfaren til Lasse, der hele hans familien hans ventet også gjengen fra Hadeland. Innmari hyggelig! Nok en gang var det mat og kaker som sto på menyen, så etter å ha inntatt mye godsaker var magen min overfylt.
















Kvelden gikk derfor bare med til å slappe av. Håper alle dere hadde en superfin feiring!

NB! Innleggene har blitt forsinket pga Blogger.com. Har hatt problemer med å komme inn på bloggen helt siden tirsdag. Så nå håper jeg alt har ordnet seg igjen.

Ingen kommentarer: