26 januar 2012

Fin kombinasjon.

Tiden har gått i ett og nesten bare forduftet føler det som. Gikk en tur til Mimmi etter skolen hvor jeg fikk servert en lett middag: stekt laks. mmmm! Ble litt avslappning og stylisterna på sofaen før jeg kom meg avgårde igjen, til spenst. Denne gangen var det pilates og oxybox som var reservert på mitt navn for dagens økter. Følte meg ikke tipptopp når jeg skulle starte - pga. stabil hodebank gjennom hele dagen og stølhet i muskelgrupper fra gårsdagens trening - men jeg ble med, fullførte og følte meg full av energi i det jeg satt meg bak rattet for en times øvelseskjøring, istedenfor å ha følelsen av å være utkjørt som jeg kanskje egentlig var innerst inne.













Pilates (55 min) har kvalitativ styrketrening med stabilitet og kroppskontroll som mål. Pilates handler om å bygge den indre støttemuskulaturen grundig opp fra bunnen av, slik at vi kan bære kroppen vår på en korrekt måte. Treningen utføres med rolige og skånsomme, men effektive øvelser. Pilates er en frisk trening som gir resultater på en rask og effektiv måte.












OxyBox (55 min) er en enkel, morsom, energisk og utholdende time med skyggeboksing og slagkombinasjoner på puter. Her får du bedret koordinasjon, økt smidighet og styrke.

Denne kombinasjonen en fin blanding av styrke og kondisjon. Og siden jeg begynte med pilatesen blir kroppen godt varmet opp. Har ennå ikke et mål eller hovedfokus å jobbe med når jeg trener, så generell trening som stort sett går på å holde seg i form og har fokus på kjernemuskulaturen er tingen. Pilatesen har øvelser som jobber med områder som jeg har lyst til å stramme eller gjøre smalere, samtidig som den styrker hele kroppen og gir meg en fin holdning. Mens oxyboxen er en måte jeg kan få trenet utholdenheten, forbedre kondisjonen min på uten å slite med pusten (sammen med spinningen), samtidig som jeg syns det er morsomt, hardt og jeg liker å få vite at jeg har fått noe ut av treningen, svetten renner og kroppen har fått kjørt seg litt.

Trener stort sett for å tilfredstille rastløsheten min, få den ut av kroppen, minske savnet etter håndballen og fordi jeg liker å holde meg aktiv.

Ingen kommentarer: