29 januar 2012

Ukas siste økt.

Det var rart å ta turen innom spenst på søndag formiddag, nesten en helt annen verden enn å være der sent på ettermiddagen i løpet av hverdagsuka. Bare noen få personer tar seg muligheten til å legge unna en treningsøkt før klokka har passert middagstid. Selv var jeg tidlig ute i dag og fikk brukt akkurat de apparatene eller den plassen jeg ville ha når jeg ville.

Begynte på elipsemaskinen, egentlig bare for å komme i gang og bli varm, men når jeg så fint så kilometerene krype oppover og "America got talent" på tv-skjermen distraherte meg vekk fra å følge med på tiden, ble jeg plutselig litt ivrig. Så når jeg da hadde klart å bli værende på elipsemaskinen mer enn 10 minutter og jeg hadde nådd 3 kilometer, skulle jeg hvertfall klare målet mitt om å få til 5 kilometer på 25minutter.

Jeg fikk lagt bak meg de 5 kilometerne på underkanta 22 minutter, så jeg klarte det og det var morro! I tillegg forbrant jeg 225 kalorier.

Det som er viktig er at man bør lage seg både store og små mål som kan være realistiske. Noen lettere å nå enn andre, noen som man kan klare å få til i det øyeblikket man lager de, mens noen også som går over lenger tid og som man må jobbe litt ekstra for å få til, må strekke seg etter.






















Så da er ukas 6, og siste økt unna gjort og jeg får si meg ganske fornøyd på treningsfronten. Hadde et utgangspunkt med å få til 3 ganger i uka når jeg signerte avtalen, så dette har gått bedre enn forventet. Det vil nok gå litt opp og ned med hvor mange dager og økter jeg får til fra uke til uke, for dette er jo den første ordentlige uka jeg har fått treninet igjen, men så lenge jeg får klemt inn 3-5 økter i uka skal jeg være fornøyd!

Så her har jeg satt opp en oversikt over treningen min for uka som gikk, uke 4:














Kos dere så mye som mulig med hva dere måtte finne på i dag, søndager er til for å nytes.

Ingen kommentarer: