28 juli 2012

Dager i Oslo.

Forrige helg tilbragte vi her, i toppleiligheten i bogstadveien i Oslo. Tante, onkel, søskenbarna, Joachim, Mimmi, Nenne, Lasse og jeg var vi her hele helgen og koset oss masse. Været var knall, vi gikk turer i frognerparken, tittet litt i butikker i Karl Johansgate og Bogstadveien/Mjorstua. Tilbrakte en heldag på akerbrygge, besøkte tjuvholmen og spiste ved rådhusplassen. Slappet av litt i leiligheten med godt lesestoff og noen minutter på øyet, før vi ordnet oss og gikk ut å spiste middag på Bare ute og Lilleasia. God mat og koselig atmosfære! 

Det var deilig å være i Oslo i mer en bare en dag, for da pleier det å bli litt veninnestress inn og ut av butikker for å få med seg mest mulig på kort tid før vi skal rekke toget. Denne gangen fikk vi virkelig sett oss om i Oslo på flere solskinnsdager. Og virkelig, jeg kunne ha tenkt med å studere to, tre år i denne byen!


Foreløbig har det - utenom Roma og Montenegro før ferien - bare blitt kortturer for min del denne sommerferien. Men jeg har jo koset meg like mye for det, med Lasse og Pappa i København, gode venner på Tanumstrand/grebbestad og Gøteborg med Liseberg og med familien forrige helg i Oslo. Litt rart og uvant er det å nå være hjemme alene i to uker, mens Mamma og Pappa er i Hellas alene i to uker. Frister jo såklart med varme, sol og bading. Men men, vi får se om det blir en ukestur på kjæresten og meg til et varmere strøk før skolen starter igjen.

Ingen kommentarer: