17 oktober 2015

The Broker.

Vi endte opp på The Broker i Bogstadveien for lunsj i går og det kunne virkelig ikke blitt bedre. Stemningen, menneskene, bordene og alt det ekstra rundt var så midt i blinken for fredagslunsjen vår. Menyen var enkel, men med flere ulike retter og alt fristet. Begge gikk vi for Toast skagen, noe vi absolutt ikke angret på! Himmelsk god. Unnet oss hver vår brus for feiring av venninnetid og helgekos sammen. Herlig å gi seg lov til noe som ikke er noe utenom det vanlige - har jeg lyst på brus, blir det brus akkurat når det måtte passe. Likevel er vi gode på å unne oss selv det meste - både små og store, mat og diverse ting hele tiden - spesielt når vi er sammen. 



Det har vært så morsomt å vandre rundt i helgen med denne fine og vakre jenta - begge med hver vår lugg og virkelig trives så godt med håret. Vi er utrolig like på det meste, hva vi ønsker å gjøre, når og hvordan. Hva vi liker å se på og blir inspirert av når vi titter i butikker og handler, men samtidig har vi hver vår egne stil og velger ulikt. 

Herlig stemining på bildene da dere, helt perfekt for en fredagslunsj. Og se som maten frister! 


Lokalene minner litt om den gamledagse, fine stilen. Litt sånn Great Gatsby stil over bordene og skinnsofaene med speil og lysekroner ellers i lokalet. Restauranten ligger rett over trikkestoppet - Bogstadveien om noen vil besøke stedet. 


Selvom jeg har blitt veldig fornøyd med luggen er det fortsatt ganske uvant å se seg selv med lugg på bilder. Jeg har jo tross alt vokst opp med håret til siden eller bakover med bar panne. Likevel liker jeg luggen og de lange lengdene mine utrolig godt - er helt sikker på at denne høsten kommer til å bli strålende. Var på tide med en ny forandring. Så får vi se om det blir noen endring nærmere jul i den ene eller andre retningen. Tykkere og mer lugg eller kanskje sidelugg og oppklipp. Tiden får vise, nå skal jeg hvertfall kose meg i månedene fremover med lugg til ulike frisyrer og oppsetninger. I går satt jeg overhåret til side med klyper slik jeg vanligvis har gjort tidligere uten lugg, og jeg følte jeg fikk det litt mer tøffere resultatet jeg var ute etter med lugg.


Stoppet innom noen butikker på vei hjem igjen, og handlet inn mat på nærbutikken. Høydepunktet var nok Yummy heaven, hvor vi gikk løs på smågodtet. Som det fristet med surt og søtt gummigodt.  Resten av fredagskvelden brukte vi i sofaen med prat, godis og magasiner. Tv-en sto på i bakgrunn og taco ble kjøpt inn og laget til sen middag. Jeg skjønner godt at Taco-fredag har blitt et innført begrep.  Så avslappende og hyggelig kveld. Fredagen og innvielsen av helgen ble virkelig fin sammen med Martemor! Er så glad i den jenta. 

Ingen kommentarer: