24 november 2009

Om en måndes tid...










Er det julaften akkurat. Tiden går fort og jeg har ikke mye klar til jul. Gavene skal finnes, kalenderen skal på plass, pynt skal frem og humøret, tankene og omgivelsene skal tilpasse seg jula. Alt dette vil skje på under en måned. Bare noen uker. Så hvor er snøen?! Nå begynner det å haste, snøen bør komme i slutten av november, vare hele desember som er jule måned, og sakte men sikkert uten noe slaps forsvinne i løpet av januar, februar. Hvertfall har jeg ønske om en hvit jul, det er da slik den skal være. Med koselige sammen komster, inne kvelder og artige påfunn. Pepperkake baking er en absolutt tradisjon som må full føres i løpet av førjuls tiden.











På snakk om ønsker. Ønskelista er mer eller mindre skrevet, for første gang på noen år, har jeg faktisk funnet en del å skrive opp. Noe annet som har forandret seg fra i fjor, og året før, er at jule stemningen kommer sakte men sikkert. De siste årene har det bare vært noen fri dager med koslig stemning som har løpt avsted. Dette året gleder jeg meg igjen, ikke akkurat på lik linje som da jeg var åtte, men mer enn det jeg har gjort i nærmeste fortid.

Gleder du deg, hva skal til for å vekke jule følelsen din ?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snøøø :-)

Anonym sa...

Kakao med krem!

Kaja sa...

Kan du legge ut ønskelista di? Jeg vil gjerne se :D

Nanna Charlotte sa...

Vi kan vel gjøre enlang listekort (: Kanskje det kan komme ut i løpet av dagene fremover, nå er det mye som står på planen fortiden.