21 juli 2010

Jenteturer er iinnmari skjønt.

Helga som var, var helt utrolig koselig!

Fredag spiste vi pizza hjemme sammens med Benedicte og hennes vennine Gine, før alle fire dro ned på brygga kultursal for å få med oss sommershowet "Jorda rundt på 80-tallet". Var et utrolig bra show. Lurte litt på om det ville være mange sanger jeg ikke hadde hørt eller kunne, men til motsettning sto Benedicte og jeg og sang for full hals nesten alle sangene gjennom. Mange av sangene er slagere også for oss som ikke var til i 80-årene. Derfor var hendene numne etter mye klapping og selv en tynn kjole var litt for mye å ha på seg når salen var fullsatt og i full liv!

Kveldens finstas ble den nye maxikjolen min fra monsoon i Gøteborg. ilove.






















Lørdag var været skiftende, men mest overskyet. Benedicte kom på frokost og vi spiste ute. Turen gikk videre til strømstad og vi endte opp på Spa, etter noen turer innom klesbutikkene. Satt to timer i boblebadet og slet ut to menn. Jajja, prating hører med når man har det hyggelig og koser seg. Senere satt vi oss på en søt liten resturang, der vi fikk servert en kjempe god fiske suppe! naminam. Slo av en prat med en venn av Pia. Artig kar og morsomt å se responsen han ga når jeg fortalte om Lasse og min sikre framtid sammen. Lørdagskvelden ble ganske så lang. lenger enn filmen vi hadde tenk å få med. Istedenfor ble det null film og byselalle når klokka nærmet seg kvart på to.

Søndag sto vi tidlig opp, og kom oss avsted til gamlebyen i fredrikstad. Morsomt å gå rundt blandt masse forskjellig folk og se i de søte små butikkene og på markedet som var. Fant meg en vakker sølvring, og det ble helgas eneste fangst. Satt oss ned å tok et kakestykke og et glass eplemost, samt cappucino og kringle. Kom oss hjemover når dagene ennå var ung. Lasse's besteforeldre tok turen innom og veksling av noen ord med dem var hyggelig. Kort tid etter la jeg meg ned på magen i gresset, oppe på teppe da så klart og ble liggende et par timer. Så ble det enda noen timer med prat, før familien tok en tur innom å plukket meg opp.

Hadde en kjempe helg og gleder meg til å gjenta den senere!

4 kommentarer:

Pernille Solheim sa...

Så fin kjolen din var :D
Nå fikk jeg jo endelig se den også ;) Hihi :)

Nanna Charlotte sa...

Takk for det, hyggelig at du likte den da :D hiih.

Anonym sa...

hva slags respons ga vennen til Pia deg da? :))

Nanna Charlotte sa...

Han syns det var utrolig tøft og skjønt å høre at lasse og jeg var så sikre på hverandre og vår framtid sammen i en alder av barev15/16 år. Samtidig så mente han at hvis det va noen som ville klare det og allerede nå kunne det syns på, så var det oss to :-) <3