16 juli 2010

Sommerferien er halvveis.

Okei, nå er det ganske lenge siden jeg har postet noe som helst her inne. Men som sagt er det sommerferie og den er til for å nytes! Å nyte sommerferien kan man gjøre på mange forskjellige måter, men som de fleste sikkert forbinder det med, så er det nok å sove så lenge man har lyst til, slappe av, dra på stranda, bade og sole seg, finne på ting med venner, familie og kjæreste og kose seg glugg ihjel langt ut på kveldene. Hittil har jeg hatt en super ferie, selvom ikke særlig mye av det over har blitt utført ennå.

Etter skoleslutt begynte jeg ganske fort å komme igang med sommerjobb. Har ikke jobbet så lenge, men en ukes tid har vært ganske greit. Til å være under 16 år, var lønnen veldig bra og jeg har bare vært glad for at jeg i det hele tatt har fått jobb.

















Var så utroooolig mye permer overalt!











Jobbet hos mamma på Tecknotherm og har unna gjort mye skjøvver arbeid. De skal flytte 1. september, så har blitt mye kasting, nedpakking av permer - som du ser over- , sortering av permer, demontering av arkiv og hyller og mye løfting og bæring. Har også jobbet ute i en papir kontainer.

















Dagene har vært lange når du egentlig har vært innstilt på å ha ferie. Men istedenfor å sove til du våkner av deg selv, har dagene startet halv åtte og jeg har ikke kommet hjem før halv fire. Dagene og timene har innimellom gått fort, men gud så tregt de har gått også. Har jobbet sammen med Joachim og Lars - Magnus, noe som så klart har gjort det morsommere. En uke passet meg utrolig bra nå i ferien, men siden de også skal flytte snart, har vi muligheten utover etter skolestart også, så det blir nok veldig bra og få jobbet litt mer og tjene litt til.

Helgene har derfor blitt brukt til sol og bading så fort sjangsen har vært der. Har blitt noen ganger ute på hytta til Geir og da har jeg stor kost meg sammen med familien og Lasse. Bading, soling og helt avslpping har derfor hvert det eneste som har stått på planen. Lasse har også tatt meg med to ganger på campingen deres. Og der har planen bestått av akkurat det samme. Å være ute på campingen hans er utrolig skjønt. Man får slappet ordentlig av og samtidig minner det meg om tidligere sommerer når vi selv hadde campingvogn. Jeg har kost meg glugg ihjel, med det som ikke har blitt utført i hverdagene. Så sommerfølelsen har blitt inntatt, bare foreløbig i mindre grad.



















Etter at jeg hadde jobbet litt, dro vi 94- jentene på Partille cup. I forkant gledet jeg meg så ufattelig mye til å dra - sikkert mye på grunn av at jeg tok et opphold fra all trening og håndballen på fire, fem uker før det igjen. Derfor resulterte det i at jeg bare gledet meg enda mer til å spille håndball. Partille cup ble også siste turen og kampene som bare vi 94- jentene var samlet. Jeg stor koste meg hele tiden! Både på banen og utenfor. Vi kom langt og ble kjempe fornøyde. Ble også utrolig mye fint med meg hjem, gleder meg til å bruke alt sammen. "Kommer eget innlegg om partille cup, neste uke når jeg har bedre tid og forhåpentligvis masse bilder"

Etter fem strålende dager i gøteborg har jeg besøkt farmor ute på feriehjemmet. En stor badeplass i sarp, ikke langt fra høysand og karlsøya. Hun har leid en søt liten hytte i to uker, så måtte ta turen ut å hilse på. På onsdag dro vi å besøkte tante, onkel og søskenbarna mine som leier hytte på karlsøya. Fikk knall vær, så bading, soling og hygglig kvelds stemning ble det masse av. Torsdag var ikke været helt med oss, så jeg sov lenge før vi spiste frokost og leverte maxi kjolen min hos en sy dame. Glidlåsen i siden måtte byttes. Videre spiste vi middag på resturanten like ved hytta hennes og fikk kost oss litt i sola.

















Sola likte seg bak skyene for det meste av dagen, men så fort den kom frem, stekte det ganske bra.

















Noen små detaljer fra gårsdagens antrekk, kjøpte både bukse og topp i gøteborg.

















Nå har jeg fortalt dere litt om hva jeg har bedrevet sommeren med frem til nå. Jeg har hatt mye morro og kost meg masse selvom det ikke har blitt mange stranddager eller late dager med venner hjemme ifra slik det ble ifjor. Uansett har det vært tipptopp og jeg gleder meg til dagene om kommer og det de har med seg.

Ingen kommentarer: