22 august 2010

Hellas Del I

Oida, nå er det en måned siden forrige blogginnlegg. Da er det vel på tide å legge ut litt oppdateringer siden sist. Skjønner at det er litt kjedelig å vente så lenge, men, ferien varte helt til 18.august og siden jeg var sammen med kjæresten min - som utgjør mesteparten av behovet for internett, om man er alene på ferie - ville jeg heller bruke tid sammen med han. Og så klart familien min. Fikk tatt en del bilder og slappet av bra. Tenkte jeg skulle fortelle dere litt og vise dere hvordan jeg hadde det i Hellas.

Hellas - Corfu, agios gordis - romantic palace.

Hotellet vi kom til var helt utrolig koselig. Det var veldig innbydende og hadde helt klart den beste plassen langs stranden - helt nede ved strandkanten.

















Hotellet var fint og byen liten, men koselig. Det var ikke mye annet en en hovedgate med noen forskjellige resturanter, noen supermarkeder og noen butikker. Samt også en ganske så liten Is-bar - som viste seg å ha verdens beste Crepes!

Dagens: Sove til elleve/ tolv, spise frokost, gå på stranden, spise lunsj, på stranden igjen og så gå opp på rommet for å årne seg og så gå ut og spise middag. Slik så for det meste dagene våres ut, men det var jo så klart noen unntak med turer til Corfu by, og eller dager hvor skjemat var annerledes.











Stranden var veldig fin og vannet ganske så klart. Var en til to meter langs starten med steinbånd, men det kom du deg fort forbi når resten av strandbunnen var sand. Lasse og jeg prøvde å rydde en liten vei i stenene på det ene bildet over.












Stedet på det andre bildet ble etterhvert vårt faste frokost sted. Liten, koselig, variant av pub - cafe eller no med avslappende stoler og sofaer. God frokost meny var det der hvertfall! Tredje bildet viser resultatet av brente legger. Muren var kald og derfor ble denne stillingen ganske så nedkjølende. Og på det fjerde bildet syns litt av mye kvelds kos.











Mannen på bildet var eieren av hotellet. Han het Mikael og var også faren i familien som drev det. Når resturanten var full, sånn ca hver eneste kveld, tok han med seg sønnen Akis og danset en gresk dans, deretter bar han et bord med bare tennene.














Det blir jo så klart masse kveldsbilder når det tar opp nesten 50% av ferien din. Her står vi uttafor inngangspartiet til hotellet og jeg har på meg den andre maxi kjolen min fra Noanoa. Det tredje bildet er tatt fra Resturant sebastian, der vi fikk utrolig gode hvitløksbrød til forrett og de hadde sine egne vindruer i taket - ser vel litt på bildet.

















Disse to trubadurene kom vi borti den første lørdagen vi var der nede, og de var helt utrolig herlige sammen. Kjempe flinke og hadde innmari behagelige stemmer. Var så bra at vi bestemte på forhånd å være der neste lørdag igjen, bare for å få live underholdning av disse to!

Kommer snart en del to, med flere bilder :D

3 kommentarer:

Pernille Solheim sa...

Ser ut som om du har hatt det bra :)
Den maxikjolen din var fin! Hihi.

Nanna Charlotte sa...

Jaa, hadde det veldig braa :D Og det var helt topp å ha med Lasse! hihi. Takk for det :))

Therese Nyseth sa...

Så søte bilder av deg og Lasse :)