30 juli 2011

Jobb.

Dagene er for det meste likedanne. Det er jobben som opptar tiden min denne sommeren. Noen tidlige vakter, noen sene. De fleste vaktene er på ni timer, og innimellom varier det på åtte eller ti timer, så det er lenge av gangen jeg er ute på nordbysenteret. Heldigvis er det en times pause når vaktene er lenger enn sjutimer.

Spørsmålet jeg stiller - nesten - hver eneste dag på jobb til meg selv handler om hva jeg skal spise for noe til lusnj. Jeg har prøvd mye forskjellig, av det jeg kan kjøpe, baguetter, wraps, club sandwith, pasta eller andre retter på restaurantene rundt omkring på senteret. Blir sjeldent til at jeg tar med meg mat hjemme fra, har vel skjedd to ganger på de snart tre månedene jeg har jobbet der. Jajja, jeg bruker mine egne penger. Så får jeg heller være flink til å prøve å kjøpe smart. Lunsj til under femti lappen er det som gjelder. I dag er en av de beste jeg har hatt hittil: Norsk fiskesuppe med masse grønnsaker og fiskebiter sammen med nystekt hvitløksbrød. Yummi!

Et annet skikkelig dilemma når jeg skal på jobb, er at det er så innmari enkelt og kle på seg og gjøre seg istand om morgningen. Misforstå meg rett, det er deilig å bruke kort tid, men jeg skulle ønske jeg hadde en jobb man kunne ha på seg forskjellig hver dag. Slik at jeg kunne sette sammen og kle på meg det jeg følte for og ville ha på meg. Så derfor, siden det ikke er slik, og at vi må bruke t-shorter med gottebiten trykk på hver dag, får jeg trikse og mikse med underdelene og skotøy. Her er hvertfall et litt freshere alternativ til olabuksa eller den svarte tøybuksa. Og hvertfall nå som det er sommer og varmt.



Ellers så trives jeg godt når jeg er på jobb og det er greit at butikken er så stor og det til en viss grad alltid er en del å gjøre. Til tider kan vi bli litt for mange på jobb samtidig til at det er masse å gjøre for alle, men det er jo for at vi skal klare å håndtere eventuelle situasjoner om det kommer mange mennesker på engang. Jeg har det bra på sommerjobben min, men det betyr jo ikke nødvengidvis at jeg ikke gleder meg til å ha en ukes sammenhengende ferie i starten av august.

Ingen kommentarer: