30 november 2011

Briller eller linser.

Dagen har overraskende nok gått litt saktere enn vanlig etter skoleslutt og deilig er det! Kan nok ganske sikkert si at det skyldes tidligere slutt en vanlig og fordi følelsen av å ha rukket å gjøre noe før klokken har blitt så mye som den pleier å være når jeg vanligvis kommer hjem fra skolen er uslåelig. Skal ikke skryte på meg og si at jeg har fått unna gjort masse, for det hadde vært løgn. Men jeg fikk lagt meg godt til rett i sofaen med masser av puter stablet rundt meg, slappet av og sett to episoder med gossip girl.

Deretter ventet mamma på at vi skulle komme oss avgårde. Burde vel heller vært jeg som var ivrig på å forlate huset, men vet ikke helt hva jeg følte like før jeg skulle ned til Specsavers for å ta synstest. Det gikk greit, tok rundt en halv times tid med litt forskjellige typer tester og mållinger. Fikk tilbakemelding på at jeg gjorde det veldig bra på det meste, men fikk også vite at jeg er nærsynt og har -1 på begge øynene.













// weheartit.com

Litt rart å få spørsmålet om jeg vil gå for briller eller linser. Om hvilken form jeg foretrekker og hva jeg egentlig er ute etter i det hele tatt. Disse tankene har jeg ikke rukket å tenke igjennom. Eller kanskje jeg har utelukket det faktum at jeg sliter (sinnsykt) med å lese fra tavla og bare regnet med, villet høre at jeg ikke hadde dårlig syn i det hele tatt. Bare at jeg hadde en eller annen rar feil. Jajja, så har også jeg fått bekreftet at jeg trenger noe som kan gjøre ting som ikke er rundt meg i min omkrets klarere. Briller eller linser? Vi får se. Skal ned igjen på time til fredag og teste ut linser. Kan jo hende at jeg ender opp med litt av begge deler, men så mye forskjellige brillemodeller det fins, men samtidig så mye likt.

Nå om ikke så altfor lenge kommer Nenne og vi skal øvelseskjøre en tur igjen. Rart å få beskjed om at jeg kanskje må ha det skrevet ned i førerkortet, at jeg er nærsynt og vil trenge forsterkninger når jeg føler at jeg har et helt fint syn og bra oversikt. Merker det kanskje først når linsene er på eller brillene sitter på nesen og det vil virke som at noen har vasket omgivelsene.

Ingen kommentarer: