31 desember 2011

Fjelltur i romjulen.

Sånn da har jeg kommet meg hjem fra fjellet i Hemsedal. Har hatt en super knalltur og vi har kost oss masse sammen. Både brett og langrennski har fått være med på tur og begge deler har kommet ordentlig til bruk for min del. I tillegg til mye uteaktiviteter har det blitt rolige kvelder med god mat, lesing av bøker, filmer og hverandres selskap.















Leiligheten var superkos og deilig. Fikk byttet litt sofaer i det vi kom opp og slik ble det seende ut. Fint, ikke sant. Litt uvant å ikke være i en gammel hytte når jeg først er på fjellet, men denne nådde så godt som opp til forventningene selvom det ikke var en hytte og den ikke var gammel. Tommel opp!















To fornøyde fjes som har kommet seg opp og fått instalert seg med det meste etter en fem timers kjøretur. Resten av kvelden ble det bare sofakos, avslappning og tv-titting på alle og en hver.















Peisen var helt klart med på å lage den herlige stemningen. Så koselig!















Slik var jeg å finne stortsett til alledøgnets tider. Neida, ute har jeg vært mye. Så litt soving på sofaen etter en god del timer med friskluft og før middagen, var på sin plass. Så deilig og godt.






















Brettet fikk svingt seg i gode bakker også. Selvom yttertøyet var på plass og jeg følte meg ganske så polstret fra topp til tå, ble det jaggu meg noen knall og fall og slitne legger. Blåmerke på rompa måtte også til.

Turen har vært fin og romjulsdagene har gått fort. Litt rart å tenke på at det allerede er nyttårsaften og snart ringes et nytt år inn. Jajja, snøen fikk vi i alle fall smake litt på.

Ingen kommentarer: