09 mai 2012

Øvelse gjør mester!

Det har roet seg ned litteran på skolefronten, i noen fag har jeg fri hvertfall frem til etter 17.mai, mens i andre har jeg fri helt frem til starten av juni. De fagene som da er igjen er de typiske fellesfagene, som til tider ikke frister så mye nå. Uansett så er det deilig å begynne tidlig og slutte tidlig, ha noen hel dager fri i ny og ne eller bare begynne sent en gang i uka. Skal absolutt ikke klage! I dag var inget unntak, sto opp, hoppet i treningstøyet og der har jeg blitt utover dagen. Startet med gym - helt greit med høydehopp og videre tok jeg meg turen innom spenst for litt egentrening. Er så uvant å være der uten at det er på en eller annen time, hvor jeg da heller må legge opp opplegget selv. Ble litt oppvarming med elipse, deretter øvelser på indre og ytre del av låret, samt rumpe på apparatene og tilslutt kom jeg meg ned på mattene, hvor strikkene henger og tok styrke på mage, rygg, midje og rumpe. Ble litt inspirert når en av instruktørene la seg oppe på en stor ball oppe på benken igjen bak meg, så da måtte jo også jeg prøve det ut. Hahha, selve øvelsen var ikke så ille, men det å holde balanse og ikke dette av benken når man så vidt rekker rundt ballen, det kjente jeg at jeg trenger å øve mer på. Jajja, ny utfordring, så får vi se om jeg klarer ti eller femten strake etterhvert uten å miste balansen.

Litt informasjon: min første kjøretime med kjøreskolen er unnagjort, og gikk over all forventning, så det gleder jeg meg over! Og UB-gruppen, Mopedistene UB har fått den ære og være med på sommercamp 2012 i montenegro en uke! Tenk det. Kreativ undervisning, masse fritid, soling og bading og mye morro. Forteller mer om den turen etterhvert.

Ingen kommentarer: