25 januar 2013

Balljente.

For å gå litt mer direkte inn på forberedelsene mine, hvordan balldagen min var og hvordan jeg ble seende ut på (fjorårets) russeball, tenkte jeg å vise noen bilder av meg; ballkjolen min, frisyren og sminken. Jeg nevnte som sagt at at jeg både tidligere, til 10-klasse ballet og nå til russeballet valgte å finne og bestille kjolen min på ebay. Den kom fra kina, så bestill i god tid, men de er helt nøyaktige på antall dager som står beskrevet som leveringsperiode, så se bare til at du hår noen dager ekstra til å ønske den velkommen på før selve ballet skal være. Man kan også fint finne kjoler som passer til andre anledninger. Begge gangene har jeg blitt strålende fornøyd når de har kommet i posten og kjolene har stått til alle forventningene. Første gangen måtte jeg sende inn veldig detaljerte mål rundt om på hele kroppen, her snakker vi tilogmed nippel til nippel. Denne gangen holdt det med de vanlige målene som byste, midje, hofter og lengde og resulterte i størrelse 32. Vær nøye med målene, det får du igjen for når den kommer!

Jeg kan si meg veldig fornøyd med begge mine to bestillinger fra ebay, likevel kan jeg ikke love at du alltid vil bli 100% fornøyd. Det finnes alltid mange forskjellige leverandører der ute. Men et godt tips er å lete mye, vurdere og finne en kjole hvor bildene kommer godt frem, deretter lese omtalen (bør så og si bare være positiv, 95% hvertfall) og krysse fingrene for at den tilfredstiller deg når den kommer. Man tar en liten sjangse når man bestiller sånn, så ha om mulig en plan B, i tilfelle. Likevel syns jeg det er verdt det, med tanke på at man (nesten) helt sikkert kan regne med å ha kjolen sin alene. Om man leter litt ekstra gjennom siden, enn bare å bestille den samme kjolen som vennina di bare i en annen farge.




Frisyren jeg hadde på ballet var ganske så enkel, men jeg ville ha det avslappet og romantisk. Derfor ble det en litt annerledes skill, tvinnede remser av overhåret på hver sin side festet med sølvspenner med sten midt på bakhodet og løsekrøller utover skuldrene. Ingen trollkunst, men pyntet og avslappet på samme tid. Det som er et triks er å velge en frisyre man trives med, slik at man føler seg vell på en slik kveld, gjør heller en liten forandring på den du vanligvis bruker slik at du føler deg komfortabel, men likevel pyntet og ordnet for anledningen.

Sminken har jeg ikke lagt selv, jeg er så heldig og kjenner en fantastisk dame som tidligere har drevet estetiqe og lagt sminke der, som vet akkurat hvordan jeg vil ha det og hva jeg ser for meg på en slik kveld. Jeg har en god del mer sminke enn ved vanlige fester, men likevel ser det naturlig ut og ikke for oversminket. Noe som er veldig viktig for meg! Øyenbrynene og øyelokkene har fått noen bruntoner jeg trives godt med, mens resten av ansiktet har fått en ekstra glød jeg stortrives med og som gjør at ansiktet med mine trekk syns litt ekstra på bildene.


Jeg har ingen gode og detaljerte bilder av bare smykkene jeg hadde på meg, men dette store statement smykket jeg kjøpte meg for en liten formue i Roma i fjor sommer fikk stå i sentrum og gjøre sitt. Noen trodde tilogmed det var en del av kjolen og det får jeg bare ta som et komliment om at det syntes, men ikke ble for mye. Smykket er jeg iallefall veldig fornøyd med og jeg bare visste det i det jeg gikk forbi butikkvinduet at dette måtte jeg bare ha! Koste hva det koste vil.

Ingen kommentarer: