24 februar 2013

Alt til sin tid.

Da er jobbingen for denne helgen overstått, men også jobbingen på Nordby senteret tilbakelagt. To år har det blitt til sammen på senteret rett over grensen. Gottebiten og Brands on the border - Väskgallerian. Jeg har tilbrakt litt i overkant av et halvt år på det sist nevnte stedet nå og det har stort sett vært ganske greit. Mye jobbing har det blitt og det var jo det som var tanken! Jobbe så mye som mulig ved siden av skolen og tjene meg opp litt penger. Det har jeg fått til.
 
Nå merker jeg at det skal bli helt uendelig deilig å ta seg en pust i bakken. Jeg skal fortsatt jobbe litteran ved siden av skolen, men ikke på langt nær, så mye, ofte og fast som jeg har gjort den siste tiden. Det skal bli helt ubeskrivelig skjønt og få litt ekstra fritid igjen, kunne ta noen minutter på øyet på sofaen etter skolen bare fordi jeg har tid til det, uten å få dårlig samvittig og såklart; kunne tilbringe litt mer tid igjen med venner og kjæresten. Å alltid måtte stresse, haste og forte seg på jobb for å rekke det rett etter skolen, har funket, men nå er det stopp. Gud, så deilig! For ikke å snakke om å ha fri hver eneste søndag!
 
Bilde tatt av Alexandra Gjerlaugsen for Russekullet 2013

Klager ikke på at jeg har jobbet som jeg har gjort, for det har vært mitt valg, jeg har hatt muligheten til det og fikset det, og tjent en god del penger. Så jeg er bare fornøyd med det. Men det passet da. Nå ser jeg frem til å kunne prioritere andre ting, både det som blir viktig fremover som skolen (siste innspurt, så er jo det vikitgste) men også alt av russestyr og tid, venner, kjæresten, familien og rett og slett tid til å drive med mitt eget.

Ingen kommentarer: