26 august 2015

Rosè, brent og burgunder.

Startet fridagen min i dag med SS16 innkjøp med Eva for Høyer Halden. Det vi fikk presentert og sett hos svenske Lindeberg var helt A-M-A-Z-I-N-G og jeg ble hodestups forelsket. Så mange fine print og farger, gleder meg alt! Og det beste er at jeg var så heldig og fikk muligheten til å skaffe meg to av plaggene allerede neste uke, slik at denne fantastiske silke kjolen blir med meg i kofferten til Tyrkia i september. Ååå, som jeg gleder meg til å vandre i varmen en sen kveld i denne!


Rosé, rust, brent, fersken, gammelrosa alle fargenyansene som bygger på hverandre har jeg virkelig falt for denne vår/ sommer sesongen og jeg har rukket å skaffe meg en del plagg og tilbehør til garderoben. Fra tidligere har jeg hatt en beige skinnjakke med store rosegull glidlåser, en paljettgenser i rosé og litt diverse vesker og armebånd. Mens det er i 2015 jeg virkelig har blitt betatt. Sneakers, Birkenstocks, klokke og flere plagg. Det er helt klart at dere vil se disse fargene på meg og i antrekkene mine utover høsten, men nå i kombinasjon med enda mer rust, brent og burgunder for å gjøre det mer lunt og (mørkt?) passe for årstiden. Både matte og blanke, mer glinsede materialer liker jeg godt og spesielt sammen i balanse i antrekket for spill og dybde. Så lenge det er stilrent og ton-i-ton blir det som regel aldri for mye - hvertfall ikke etter min smak! Håper det blir som ifjor, at varmen holder seg ut oktober så vi fortsatt kan gå med bare ben. Da rekker jeg å valse litt rundt, føle meg brun og fresh på ben og legger og ikke minst få brukt litt mer av sommerplaggene mine utenfor jobben. Krysser fingrene. Det er jo så fint med bare ben, skjørt eller shorts og strikkagensere og andre mer påkledde overdeler. Høsten skal nok ikke bli så aller verst den heller, nå må vi bare få stopp på alt regnet.

Salget på Egertorget ba på mye spennende og andre merker enn vi har på Høyer Byporten og Høyer Halden, mitt aller beste kupp var en burgunder poncho fra Isabel Marant som jeg gleder meg som en unge til å ta i bruk. Tenkte også å kjøre på en tema uke faktisk utover høsten, hvor jeg blir inspirert av et merke, en trend eller en stiltype og kler meg deretter i hvert antrekk gjennom uken - får se hvor godt jeg eventuelt klarer å være kreativ og treffe, men en utfordring er alltid spennende, så bare fyr løs hvis du vil jeg skal teste ut noe i klesveien.






Ingen kommentarer: