04 september 2015

Hverdagsluksus.



Min kjære venninne Oda og jeg møttes etter jobben igår for å slå av noen timer sammen i hverandres selskap. Ønsket var å teste ut et spisested ingen av oss hadde vært tidligere, for å prøve noe nytt. Vi tok trikken til Grünerløkka og endte opp på Fru Hagen. Veldig sjarmerende sted med sitteplasser ute langs fortauet. Menyen fristet veldig med masse godt! Likevel endte vi begge opp med det samme - Sandwich med smørstektsopp, parmaskinke og italienske oster. Så godt! Koste oss sammen der en stund ute med pledd rundt oss og den friske høstluften. Veldig deilig var det med klar himmel og lysestunder - da skal jeg ikke klage på denne årstiden! Magiskfølelse - ute med et glass rødvin til Oda og rosé til meg - vender meg til rødvinsmaken, men rosén har jeg blitt tiltrukket av i sommer, så den går fint å nyte.


Se så enkelt det ser ut, kan jo ikke være mye styr å lage hjemme selv heller. Står nok mest på å ta seg tiden til å lage og gjøre det og ikke minst klare å få det til på samme måte og gjøre det like innbydende. Hverdagsluksusen ligger jo i det å gå ut å spise sammen i ny og ne med kjæreste, venner eller familie. Like stas på en ukedag som i helgen og ved spesielle anledninger.


Deretter vandret vi videre nedover Thorvald Meyersgate og endte opp med å teste ut Tijuana også! Spennende mexicansk restaurant som tilbyr stort utvalg i snacks og tropiske drinker, drikker og mange ulike mexicanske retter - dit må vi dra igjen eller så må Lasse og jeg tilbake snarest å spise middag! Alt fristet. Ble hver vår banan og pasjonsfrukt daiquri og nachos med guacomole på deling! Avsluttet kvelden like før midnatt og hadde en knalltid sammen med Oda. Er så glad for at Høyer Byporten førte oss sammen og bidro til et nytt vennskap. Savner henne på jobben, men syns det er så stas å høre om alt hun får til i den nye jobben hos Zadig & Voltaire på Eger Torget, Karl Johan. Masse lykke til, til denne fantastiske jenta! 


Ingen kommentarer: