10 desember 2015

Stor stas med pakkekalender.

Nå har jeg fått sovet og vilt meg litt etter nest siste eksamen i dag formiddag. Så godt å snart være ferdig, kun en igjen! Håper og tror det gikk bra, jeg gjorde alt det jeg kunne i allefall, så gjenstår det bare å vente tolmodig på resultatet i slutten av desember eller som regel over nytt år. Denne eksamenen var hvertfall en fin tre timers arbeidsøkt med oppgaver. Ingen nerver, stress eller ubehageligheter underveis noe som blir høyt satt pris på. 

Magen er fornøyd etter litt matinntak og jeg etter en powernap og ny energi. Skal sette igang med vasking og rydding av leilighet og ferdiggjøre julepyntingen slik at leiligheten blir helgefin og helt klar for jul. Skikkelig julestemning den siste uken vi skal være og oppholde oss her i leiligheten i Oslo før vi reiser - hvertfall jeg - hjem for juleferie søndag den 20. desember. Gleder meg veldig til det, men før den tid, skal vi ha noen riktig fine dager her i Oslo. Til helgen kommer også mormor og morfar, Mimmi og Nenne, og mamma inn på besøk, så det skal bli veldig koselig. Derfor skal jeg pent begynne med eksamensforberedelsene til siste eksamen i kveld og gjøre litt imorgen formiddag, slik at jeg kan ta helg med god samvittighet og nyte førjulstiden sammen med kjæresten og familie. På mandag og tirsdag braker det løs igjen med siste innspurt i salgskanaler og på onsdag etter tolv er jeg i mål. 


Tenk at det bare er to uker igjen til julaften allerede og kun tre uker igjen av året. Det er helt utrolig rart og mitt høyeste ønske i år igjen er å få flere timer i døgnet, eller gjerne en form for pauseknapp. Det er jeg nok absolutt ikke alene om. Over til bildene, se så heldig jeg er! Etter en god del år med pakkekalender hjemme, har jeg i år blitt hakket mer voksen, flyttet hjemmefra og rundet mer enn 20 år slik at pakkekalenderen har fått en liten stopper. Men jaggu fikk jeg med kjæresten på å ordne til hverandre. Jeg har laget til han i flere år, men det er første gangen han er med i gamet og jeg må si at han klarer seg strålende. Tror han tilogmed syns det har vært litt gøy å styre med småpakker og pakke dem inn - selvom han ikke vil innrømme det.  Jeg er hvertfall meget fornøyd og kjenner at jeg aldri kommer til å bli for stor eller for voksen til ikke å åpne en liten sak hver dag frem til julaften av begeistring! Gaven i dag var fra tante og familien - hun har stilt opp med fire gaver som en søt, liten start og behjelpning for kjæresten. 


Papiret var jo en liten - stor stas - gave i seg selv, så fint! Og inni var det et deilig luktelys med mange søte ord om at ønsker skulle gå i oppfyllese. Vi får håpe det stemmer. Tusen takk! 



 Se så fine disse pakkene er med mye sjarm og kjærelighet. Syns gutten min har lagt lista høyt for seg selv fremover. Hihi. Nå bør jeg komme i gang og starte så ikke tiden og dagen går fra meg, tanken er en tur ut å ordne litt småtteri også før det ikveld er duket for ny håndballkamp med landslagsjentene. Ha en fin torsdag ettermiddag og kveld, så kanskje vi ses senere med bilder av julepyntingen ellers i leiligheten eller andre ord jeg måtte ha på hjerte. 

Ingen kommentarer: