01 mars 2016

Første dagen i mars.



Tenk at det er mars allerede! Det kribler litt ekstra i magen og det er offisielt vår. Den har nok ikke kommet helt enda, men at den er i nærheten og at det sagte, men sikkert går mot lysere dager og mildere temperatur igjen er så etterlengtet. Sammenlignet med februar er denne måneden veldig rolig og avslappet fylt med en del fine planer jeg gleder meg stort til. Det er akkurat det jeg trenger nå! Roligere tempo og mer kos. Dette lagt sammen med ny sesong, fryd og gammen kan ikke bli annet en perfekt. Semesterets hjemmeeksamen skal leveres imorgen, så det venter en heldag med ferdigstillelse av oppgaven og innlevering forhåpentligvis til åtte. Da skal jeg være fornøyd og nyte resten av kvelden med god samvittighet og pizza i sofaen sammen med Lasse og Pappa på besøk. Videre venter ti dager med mye jobb og eksamenslesing utenom jobben, men dette skal gå fint med såpass god tid og spennende tema. Midten av måneden venter min første individuelle eksamen for dette faget og dette semesteret, og dagen etter setter jeg meg på flyet til Milano for å besøke en riktig god venninne som studerer og har sin tilværelse i denne fantastisk fine byen. Gleder meg så vilt mye til å se, oppleve og lage minner. Generelt vår, mer lys og farger bidrar alltid til mer positivitet, motivasjon og glede over hele byen og hos alle mennesker. En forsmak med enda varmere temperatur i en italiensk storby skal nok sette standarden for resten av våren for min del. Gode tider skal det bli uansett hvor jeg er. Og når jeg er tilbake igjen, venter påskeferie. Noe jobb, familie- og vennehygge blir en finfin avslutning på den første vårmåneden. 




Bordet er fra Møblia og spisestolene fra Møbbelringen. Jeg er strålende fornøyd med valget og kjøpet etter en stund med tenketid. Valget falt på dette bordet for det var litt i samme stilen som det forrige jeg hadde - låvedøren - men mye glattere og mer praktisk selv med plankene. Samtidiger er det en ileggsplate som sitter fast under bordet og som kan tas frem slik at det blir 180cm når det trengs. Da har jeg plass til opptil 10 personer, eller 12 veldig trangt og intimt. Likevel er det fortsatt fin mulighet til å samle mange. Dette er også et bord jeg kan ha med meg inn i en større leilighet senere og jeg tror jeg bare kommer til å bli mer og mer glad i det med tiden. Stolene er store, høye, brede og gode å sitte lenge i. Alt som er viktig etter min mening med spisestuestoler. Nå fungerer disse opptimalt for to i hverdagen med alt vi ønsker å kune gjøre ved bordet samtidig som man ønsker å sitte godt. Ved besøk har jeg flere pinnestoler i kjelleren jeg kan bytte med for plassen eller sette til. Om det blir disse jeg vil samle på og spare til med flere etterhvert eller om de blir endestoler får vi se på, men det er utrolig gøy å være så fornøyd med sammensettingen som jeg er nå! Et enda større pluss er jo at Lasse liker bordet og stolene mega godt han også, og har innviet dem med skolearbeid, kos og avslapping. 





Litt feiring blir det også i dag, da det er 1,5 år siden jeg flyttet inn i denne leiligheten av en perle. Den er liten, men oser av sjarm, men gud som jeg stortrives! Nå er nytt spisebord og gode spisestoler (lenestoler) også på plass, så Lasse og jeg nyter virkelig botilværelsen med møbler som bidrar positivt. Nå er det enda lettere å sette seg ned med skolearbeid, skuffe det unna, dekke på til middager sammen, sette seg ned med gode samtaler og faktisk ha det enda mer ryddig og oversiktlig i området rundt kjøkkenet og over til stuedelen. Så ordentlig helklaff alle området! Tiden går så fort og tenk at jeg har eid, bodd og dullet med denne leiligheten i halvannet år alt. Lasse har jo også bodd her i overkant av et år. Alt går så fort og raser avgårde, derfor er det viktig med litt mimring, markeringer og ekstra kos, stas og glede hverdagene igjennom syns jeg. Det er lov å si at jeg virkelig er stolt av hva jeg har fått til med denne investeringen og nå føler jeg at den har blitt så bra utnyttet og så fin som jeg har sett for meg at den kan bli. Virkelig elsker vårt krypinn og har det så fint her i sentrum av Oslo. Spørs om det ikke blir altfor vanskelig å eventuelt selge den frem i tid og jeg må beholder den til jeg blir gammel dame, og mimrer over alt som har funnet sted her gjennom livets gang. Vi får se, for øyeblikket skal leiligheten og dagene her bare nytes enn så lenge! 

Ingen kommentarer: