19 mars 2010

Dagens og neste ukes dager.

Gårsdagen var jeg på kino med Lasse og så "Valentines day", viste seg å være en helt grei film. Deretter måtte jeg sette av så mye tid som mulig til historieprøve lesing. Fikk lest litt før det var trening og etter treningen ble det bare å plante hodet godt ned i boka igjen. Der har dere bakgrunnen for at jeg ikke blogget noe i går. Prøva gikk bra egentlig, men en liten frustrasjon ble vekket når det viste seg at jeg hadde skrevet helt riktig (ord rett) svar på hva som mentes med Irak- krigen, men fint klarte å pusse det ut fordi tankene mente det tilhørte en annen krig som foregikk nedi midtøsten. Leverte derfor med tomt svar. ikke braa.

I siste time i dag fikk vi vite hva vi hadde kommet opp i til prøve muntlig. Klassen ble delt i tre og fagene var norsk, samf og natur. Og heldig som jeg var (syns jeg) i dette tilfellet ble det norsk, med temaet kjærlighet. Kunne ikke blitt bedre! Skal jobbe og fremføre sammen med Maiken, noe jeg gleder meg til og er ganske sikker på at vil gå på skinner. Mandag er det forberedelses dag med veiledningsmøte og tirsdag er selve fremføringen. Maiken og jeg har valgt å velge film og vår egen skriftlig utvikling som valgfrie emner i tillegg til de obligatoriske roman og nyromantikken. Tror disse tilleggs emnene blir best og jobbe med for oss, siden begge er interissert og har en mening og komme med selv. Samtidig som egen skriftlig utvikling blir jobbet med på egenhånd, ødlegger ikke det at jeg skal ha kjøretimer under forberedelses dagen noe. Skal også ha konferanse time på mandag etter skole tid. Resten av mandagen blir det å forberede seg.

Hele neste uke vil bare forsvinne, det er så utrolig mye som skjer på skolefronten. Mandag vil jo rase avsted som dere forsto ovenfor, tirsdag skal vi ikke fremføre før klokka ett, så da blir det jo å pugge, varme opp og gjøre seg klare, onsdag skal jeg ha skriveøkt i bokmål og naturfag prøve, torsdag er det kjøre timer igjen og fredag skal jeg ha skriveøkt i nynorsk. Må også få prøvd å få med meg de to filmene vi skal se til uka, eller de er satt opp de dagene jeg skal ha skriveøkter, så får se om jeg klarer å bli ferdig og får de med meg, om ikke må jeg låne med meg de hjem og få sett dem. Filmene er grunnlag til eksamen se.

Etter å ha skrevet alt dette og skjønt at det blir mange kvelder fylt med øving og repetering til uka, er tanken på at det nå er helg så ufattelig deilig. Skjer litt denne helga å, men skal prøve å nyte tiden så mye som mulig og slappe av hver gang muligheten byr seg. Nå skal jeg se noen episoder av True blood og etter på drar vi til kjæresten <3 Ha en strålende helg folkens.

Hva kom dere opp i? Fornøyd, ikke ?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oioi, du har det travelt, jente! Lykke til med alt som skal gjøres og leses!!

Nanna Charlotte sa...

Takk for støtten :D