02 mars 2010

Hårete innlegg

Har for ikke så kort tid siden klippet meg. Ble en god del på lengden, omtrent ti centimeter. Merker stor forskjell fra å ha hår lengden nedenfor brystet til nå og ha den litt oppa for. Tenkte jeg skulle fortelle dere at jeg ikke har vært noe spesielt flink til å stelle med håret mitt før, nå satser vi på andre baner. Ja, håret er langt, jeg bruker mye tid på det og jeg fikser mye forskjellig oppsatser. Men når det kommer til stellingen har det ikke vært like bra. Jeg er allergisk mot platt, glatt, glinsende hår (på meg selv) og derfor har jeg bare brukt shampoo når jeg vasker det og kun hårspray når jeg fikser det. Klipping har også foregått for sjeldent.

Men nå har jeg endelig funnet en balsam som ikke tynger (gjør håret platt, flatt og tungt), det er en volum balsam som beskytter håret på akkurat lik måte som en vanlig balsam, men håret er nesten bare som om du har brukt shampoo. Håret blir ikke like fort slitt som om du bare skulle brukt shampoo og det blir mer tatt vare på av å bruke balsam i tillegg. Et annet tips som blir nesten på samme måte er å bare ta balsammen fra bakhodet og ut i tuppene, ikke foran i luggen eller toppen av hodet.
















Shampoo og volum balsam fra L'oreal. De lukter kjempegodt, me like! Og tørr shampoo fra big sexy hair som fjerner fettet i håret om du ikke har fått vasket det, håret har blitt fett eller du skal på hyttetur uten å få vasket det på noen dager. Smart trekk.

Har man langt hår er det jo så klart like viktig å ta vare på hodebunnen og toppen av hodet som alle andre med kortere hår lengde, men lengden og tuppene er minst like viktig om ikke viktigere. Satser også på å få klippet meg offtere enn før nå, bli flinkere til å passe på å ta turen innom frisøren slik at avklippningen ikke blir like skremmende hver gang. Tar man turen innom hver sjette, sjuende uke trenger man bare å ta 1-2cm på tuppene om ikke ønsket annen frisyre klipping. Nevner også at det beste å gre håret med når man har langt hår er en stor god børste med myk pute. Den tar mer vare på lengden når man grer helt ut i tuppene siden puten tar imot så du ikke drar for hardt eller sliter for mye.

Håper dette var til hjelp om dere heller ikke klarer den tunge, glatte looken. Noe mer dere vil vite, er det bare å spørre.

nAtii :D

3 kommentarer:

Stine H sa...

Fine tips!:)

Anonym sa...

Hvordan hår type har du ??

Nanna Charlotte sa...

Godt å høre :D

Håret mitt er glatt, både tykt og tynt, en mellomting. Kommer litt ann på hvordan jeg årner det. Håret mitt lever sitt eget liv! Jeg har naturlig fall, men noen ganger kan jeg ha mer krøller enn vanlig eller slettere enn vanlig ((: