23 mai 2011

Opplæring.

Hjemme fra min første opplæringstid på "Gottebiten" på NOrdby. Dagens oppgave har vært å lære meg kassa og alt som kommer med den: smile, hilse, bippe varer, finne varer, holde styr på bondet, norske/svenske, kort, kontanter, kvitering. osv. Dere skjønner tegninga. Opplegget var ikke av de vanskligste, det var egentlig veldig oversiktlig og logisk. Foreløbig er det jeg sliter mest med å hente fram de kodene på varene som ikke kan bippes inn, legge ned i pengene riktig uten å føle meg altfor treg og å huske å trykke på pluss når de skal betale med kort. Men alt dette kommer når jeg har gjort det mange nok ganger!













Selve tastaturet var super smart etter min mening: løsgodisen satta man på vekta og så trykket man på en engen knapp for den slik at den regnet ut osv og brusbrettene hadde egen knapp, så skal bli greit å holde styr. Overraskende kom det på meg at hun som lærte meg opp i dag, sa det var vanlig at folk glemte igjen varene sine. Da hun tok fram permen der det sto skrevet opp når og hvor mye fikk jeg sjokk over hvor mange som hadde gjort det, og når jeg att på til opplevde det selv utover kvelden skjønte jeg tegninga.










Regner med at dette skal gå veldig bra, skal ut en tur til samme tid i morgen så da får jeg det vel ordentlig inn også blir min første arbeidsdag til søndag, for neste helg på himmelspretten skal jeg vel jobbe stortsett hele tiden. Tror dette blir bra jeg! Hvertfall forløbig som sommerjobb.

Nå må jeg hvile hodet for morgendagen bringer skole, vasking, opplæring og litt lesing til spanskframføring. Natta!

Ingen kommentarer: