17 juli 2013

Vandring i smågater.

Etter tre, fire tidlige timer på stranden hvor jeg fikk lest ut den andre boka mi. Pakket vi sammen sakene våre og bestemte oss for å finne på noe annet. Hvor var sola hen? Varmen og det klare, fredfulle vannet? Neida, så ille var det ikke. Men når det røde flagget ble satt opp og været bestemte seg for å skifte mellom sol og overskyet, frem og tilbake, fristet det mer med andre ting. Veldig rart å for meg å se at folk blir bedt om å komme opp fra vannet, bare på grunn av bølger, men det er jo såklart for vårt eget beste.
 

Etter litt gaveinnkjøp og titting, ble det en lang lunsj på torget. Utvalget er veldig bra på cafè Galero både til lunsj og middag. Så her har vi endtopp og spist noen ganger. Valget falt på spaghetti (sløyfer) med hvite asparges og reker for meg denne gang.
 
Vi bestemte oss for å gå litt andre smågater enn hva vi hadde gjort tidligere, og for å få ferdig det meste av gavene som var tenkt med hjem. Men etter mye trasking og gåing, vil man sette seg ned for en pust i bakken og noe å drikke.
 


Min første Guinness, er vel ikke dårlig for en som ikke liker øl.
 

 
Vi fant en veldig spesiell og annerledes irskpub midt i smågatene. Så utrolig gjennomført og kult. Men skal ærlig si at jeg syns frapeèn med iskrem jeg drakk var veldig mye bedre enn ølet. Hva gjør man ikke for bilder. Nesten så og si alle mannfolkene som gikk forbi puben, stoppet for å ta bilder. Så noe riktig må de jo ha gjort.
 
 
Videre fant vi veldig mange koselige spisesteder og småherligheter som er super koselige og sjarmerende steder. Det siste bildet er fra en liten butikk med brød, rundstykker og kringler. Hvor det var en mann og en kone som laget alt sammen. Så flinke. De kunne ikke mye engelsk, men ble utrolig glade da jeg kjøpte med meg en sjøhest og takket pent på gresk. Morsomt å se hvor mye et ord kan bety for noen. Fikk hvertfall veldig god samvittighet, og det lever man lenge på.
 
Nå må jeg hive meg i dusjen, er litt på etterskudd her nå. Så blir det ikke middag altfor sent.

Ingen kommentarer: