10 september 2015

Etterlengtet Marte&Nanna-tid.

Fra midten av august og spesielt hele denne uken har jeg gledet meg som en unge til akkurat denne onsdag. Til at det skulle bli onsdag 9.September for da hadde jeg nemlig en avtale med venninnen min Marte om å komme å besøke henne i Fredrikstad. Titte, nyte og vandre rundt i byen hun bor og studerer i og igjen få besøke den fine og sjarmerende leiligheten hennes. Er jo så stas for et interiørhjerte å følge med på og få se oppdateringer, endringer og resultat som blir til fra det ene besøket til det andre. Vi har siden barndommen planlagt og handlet inn masse interiør sammen og sett for oss hvordan vi skulle ha det når vi flyttet for oss selv en dag. Nå har det blitt oppfylt for oss begge to og det er stor stas og fortsette å prate, planlegge og hjelpe hverandre med hva det måtte være. En litt større avstand har det blitt imellom oss på grunn av bostedene, men så glad vi er i å være på tur, reise og besøke hverandre så setter det ingen stopper og er hvertfall ikke noe problem!

Se så fint det har blitt! Du er flink Martemor og det oser deg og ditt av hele hjemmet. 

I går hadde jeg fri fra jobben og etter tidlig skole og litt alene fri-kos rundt i Oslo by satt jeg meg på toget for å besøke den fantastiske venninna mi i Fredrikstad. Jeg har ikke vært i byen siden hun kjøpte leiligheten tidligere i år og jeg fikk komme på besøk når hun hadde kommet seg på plass med mesteparten av flyttelasset. Utrolig stas var det å se forandringene som nå har skjedd i mellomtiden og for ikke å snakke om å tilbringe og kose seg i leligheten igjen med denne enestående jenta! Leiligheten din har blitt og er så fin Marte og jeg storkoste meg utrolig mye sammen med deg i hele går, både ute på brygga og i sofaen din. 



Byvandring med stopp hos Lykke og noen andre butikker ble det også. Fredrikstad har blitt hyggeligere å gå i de senere årene syns jeg. Fine butikker og herlig stemning nede ved bryggekanten. Ble noen kjøp hos Lykke, var veldig koselig å ta turen innom og se butikken igjen. Savner den veldig i Halden og er jo en liten del av meg siden jeg jobbet der og var innom dem stadig fra jeg var 13,14 år og frem til de stengte dørene i gågaten i Halden. Det har ikke blitt like mange hyppige besøk i Fredrikstad, men nå blir det jo veldig greit å legge en tur innom dem til de besøkene jeg får gjort til Martemor!


Poncho - Isabel Marant // Boyfriend jeans - H&M // Sko - Zara // Veske - By Malene Birger

Et av armebåndene jeg hadde på meg igår - som jeg nesten bruker hver dag - har allerede rekt å bli over 6 år alt. Det kjøpte jeg meg hos Lykke etter konfirmasjonen og er like glad i det enda. Litt stas!

Marte og jeg har opparbeidet oss mye historie sammen som venninner, men også som skole og samarbeidspartnere. Mye av grunnlaget for valg av linje og at jeg (vi) stortrives så godt med Markedsføringsfagene jobbet vi med og la sammen på videregående skole. Såklart har det vært kunnskap og erfaringer opp i gjennom som har bidratt og påvirket med, men de minnene og opplevelsene vi har sammen fra tidligere er med på positiviteten, gnisten og motivasjonen. Etableringen av Mopedistene UB, Østfoldmesterskap med 1. plass beste stand og 2.plass beste UB, Norges mesterskap med 1. plass beste stand, alle foredragene vi har holdt - blant annet hos Kvinnovasjon Norge og toppen av kransekaken med sponset tur til Montenegro på sommercamp. Det har faktisk blitt litt forskjellig og har vært så gøy å ta med seg videre. Du er god som gull jenta mi!



I går lekte vi med tanken om å engang i fremtiden starte noe, eller på en eller annen få jobbet sammen og samarbeidet igjen med et eller annet og jeg kan ikke annet enn å si at jeg er helt klar for det! Når, hva og hvor får vi ta som det kommer, men engang til er helt sikkert at vi må.

Ingen kommentarer: