06 september 2015

Familiekjær jente.

Lørdagskvelden var så koselig sammen med oldemoren min. Vi hygget oss i hverandres selskap, spiste gyros med ris, salat og masse fetaost, så på skal vi danse og pratet om alt mellom himmel og jord. Jeg sov på sofaen og nøt hvert sekund akkurat som i gamledager. Leste blader i går kveld til jeg sovnet og ikke tenkte på eller brydde meg om noe klokkeslett eller ting som burde vært gjort. I dag tidlig våknet jeg av meg selv en liten stund etter at mobilen hadde ringt, sto opp og spiste frokost. Oldemor - "Olla" stekte egg til meg og vi gjorde alt i et sakte tempo. Unnet oss karamellpudding til dessert etter frokost også, for den orket vi ikke å spise igår kveld. Helt herlig og passende på en søndag og for å avslutte helgekosen. Jeg kan nesten ikke huske sist, hvor klokken ikke styrte meg og mine handlinger, og jeg hadde tid til å bare nyte tilværelsen og selskapet rundt meg. Uavhengig om det er helg eller hverdag. Vi spilte kinasjakk og jeg vant etter tre, fire ganger - nostalgisk, gøy og så herlig tidssyssel på en søndag. Etter en fin morgen med brettspill, prat, mandarinskrelling og spising og enda mer tid til magasinlesing, takket jeg for meg og overnattingsbesøket.


Før jeg reiste videre kjørte jeg innom besteforeldrene mine og fikk ordnet istand visumet til Tyrkiaturen. Det er ikke mange dagene igjen nå. Snart bare en uke og starter jeg smått pakkingen går det nok enda fortere. Jeg pakket bilen til Lasse som jeg skulle ta med meg innover mot Oslo full med pikkpakket mitt fra Halden og satt avgårde mot Sarpsborg. Fikk stoppet hos farmor, pratet med henne noen fulle timer, spist deilig fiskesuppe og på en-to-tre hadde klokken gått fra tre til ni på minuttet. Føltes det i hvertfall som! Det stemmer helt klart at tiden flyr i godt lag og at vi pratet oss bort på de fleste temaer og dermed kom inn på det ene og andre, men det er utrolig deilig å ha tid til det i ny og ne - bare la tiden gå sin gang og være i selskapet til de personene du holder nært. Jeg er så takknemlig for familien min og syns det er helt supert når jeg kan få til avtaler og møter og se dem så ofte som overhodet mulig. En familiekjær jente vil jeg nok alltid være og det liker jeg tanken på! Selv vet jeg hvor stor pris jeg setter på tiden jeg tilbringer med de som står meg nærmest og som jeg er så heldig og ha et fantastisk godt forhold til. Er det noe jeg har vært superheldig med opp igjennom så er det muligheten til å oppleve og tilbringe tid med flere generasjoner i familien min, og itillegg at de er så unge og spreke!

Håper dere alle har hatt en strålende helg og en avslappende søndag! I morgen venter en ny uke og nye muligheter og jeg gleder meg masse til å fylle denne uken med skole, jobb, venninneavtaler, kos med kjæresten, noe pakking og familebursdag neste søndag. Stå på og gjør det beste ut av hver dag!

Love Nanna



Ingen kommentarer: