11 september 2015

FRIDAY!


Det er en stund siden jeg har kunnet kjenne på og glede meg så mye over følelsen av det å våkne opp til fredagsfølelsen. Inderlig mye glede og forventninger i magen, spesielt når fredagen blir forent med fridagen. Våkne utvilt av seg selv til blå himmel og iver etter dagens planer. L.Y.K.K.E!



Frokosten ble kjøpt på Stockfleths i det jeg tok i mot og møtte besøket mitt nedi gaten. Tok maten med hjem og viste Alexandra leiligheten mens vi koste oss, pratet og fikk en rolig og herlig start på dagen. Merk - etter at jeg hadde stresset rundt for å få leiligheten shinet og plettfri for besøket og for å kunne gå helgen imøte med den beste følelsen som hører helgen med senere ikveld  - nyvasket og ryddet leilighet, med blomster på bordet og tent duftlys for sesongen. 





Vi rakk over mye forskjellig iløpet av dagen og det har blitt mitt første møte med en kunstutstilling. Alexandra har mer interesse og kunnskap om emnet, men for min del var det like morsomt å se på farger, mønster og uttrykk i bildene. Favorittene var bildene i grå- og rosatoner hvor jeg helt klart kan kjenne meg igjen i handlerutinene og damen som taler for en stor forsamling. Pushwagner har en egen stil, men mannen er jo så kul i seg selv. Det oser personlighet og attitude for meg i bildet av kunstneren selv. 





Pause med iskaffe og sjokoladepunsjebolle smakte godt i sola på bryggekanten ved tjuvholmen. Alt er herlig og stas å gjøre i så godt venninneselskap. Reiselysten blomstrer når jeg får høre om hvordan hun har det i Milano. Studier i et annet land inspirerer meg og frister på en måte, men har ikke falt naturlig for meg hittil. Likevel er det klart at jeg en gang i fremtiden må få besøkt henne og sett hvordan hun har det i sin hverdag og sitt bosted, først og fremst for turen og se henne igjen, men kanskje senere at jeg finner lysten til å studere og få erfaringer i et annet land selv. Foreløbig er det spennende å høre om hennes erfaringer og drømme seg litt bort. 



Avsluttet kvelden hjemme i leiligheten med sushi og tv-kos, også sammen med kjæresten. Utrolig hyggelig fredagskveld med to personer som står meg virkelig nært og betyr så mye for meg. Er så ubeskrivelig behagelig å være omringet med et avslappet selskap som liker deg og er sammen med deg for den du er. Tusen takk for en superfin dag og kveld Alexandra. Og all hjelp, råd og tips for fremtidsplaner for min del. Det blir spennende og både henne og dere som lesere skal få være med på prosessen og eventuelle steg for steg etterhvert. Forløbig er det på drømme, ønske og håpe stadiet frem til det kanskje blir litt mer reelt. Vi får se hva høsten bringer. Eget domene ble første skritt - sjekk! 

Ha en riktig god helg! Nyt jobbhelg eller fri, vi hørs iløpet av helgen! 

Ingen kommentarer: