28 oktober 2015

Servise - Moments.

Nå venter jeg spent på at postmannen skal ringe meg eller banke på døren her iløpet av ettermiddagen med en pakke på minimum 15kg. Jeg er rimelig glad for at jeg skannet hentelappen og sjekket detlajene før jeg gikk innom postkontoret plukket opp pakken selv på vei hjem?!. Fikk bestilt hjemlevering til ikveld. Så her sitter jeg og venter ivrig i sofakroken. En pakke med så mange kilo utgjør litt forskjellige saker, men alt i dette lekre serviset med navn Moments. 

Endelig har jeg funnet et servise jeg falt pladask for, som jeg har lyst å spare på og samle på som mitt første voksen-jente-servise. Det er enkelt, hvitt og grått med blonder og sølv som jeg elsker, men blir likevel ikke for søtt eller for jentete. Dette blir stor stas å dandere fint i skaper hvor det syns, dekke på med til seks personer som jeg nå har fått det til og ta vare på det og ønske meg, spare til og samle opp i tiden fremover og tilslutt kunne ha dette settet til tolv personer. 


    

Samtidig som jeg er virkelig fornøyd med alle delene og detaljene på de ulike delene er det utrolig fint å blande inn med de andre servisene jeg har. Både de jeg har til hverdags, hvor den enkle, men fine, litt mer grove grå blonde serien til IKEA er en favoritt som kan være med på å røffe opp denne serien. Eller sammen med den gammelrosa, mer romantiske jeg har til fire personer fra Kid tidligere. Her vil alt variere og jeg gleder meg til å dekke på og sette sammen alt etter anledning og ønske/ lyst. 

Se også så fin den stor terrinen er. Dette er jo såklart en av de mest markante og den største delene i serien, som tar mye oppmerksomhet, samtidig som den fortjener det. Liker alt ved den så godt, og den beige dusken setter prikken over i'en akkurat på denne for min del. Duskene finnes også i flere ulike farger, i en mindre størrelse som er tenkt til å ha rundt stettene på glassene, men det er ikke helt min smak. Kanskje jeg heller bruker det som et kreativt innslag senere med en annen vri når jeg skal dekke bordet klart til gjester. 

 

Det finnes også andre elementer i serien som bidrar til en helhet på bordet og skaper stemningen som harmonerer med serviset, så kanskje disse blir ønsker ved en senere anledning, men foreløbig er jeg storfornøyd med å ha glass, alle variantene og enhetene i form av tallerken, forrets- og dyp tallerken og apetitt skål til seks personer, samt glass, terrin, sausnebb og et fat. En fin startpakke som viser en helhet. 

  

Dessverre må jeg til og begynne med oppbevare store deler av serviset i kjelleren foreløbig. Plass, vet dere, det er ikke alltid lett i mindre (små) studenttilværelser. Men snart, forhåpentligvis lurer jeg på om jeg skal endre litt på kjøkkenet og få opp en hylleordning for servise og utstyr, eller rydde ordentlig i det ene vitrineskapet jeg har i stuen ved siden av tv'en. Det er tross alt mye pyntesaker som står der som heller kan pakkes ned i en ekse og la serviset på skinne og bli sett. Det tror jeg skal bli en fin ting å pusle med når jeg er ferdig med de to siste hjemmeeksamenene. Halvveis, så snart. 9. november da kan jeg puste ut litt og gjøre litt mer andre ting igjen enn kun skole når jeg har litt ledig tid. 

Håper du har hatt en fin lille lørdag, og kanskje selv finner ditt drømmeservise eller blir inspirert til å spare, eller begynne å ønske deg noe i en egen serie. 

Love Nanna

Ingen kommentarer: