17 desember 2015

Endelig juleferie.


Første hele fridagen min på en stund. Og det også som starten på juleferien. Ingen skolesaker som på leses til eller forberedes og ingen timer på jobb i dag. Så da har jeg kost meg på julegaveshopping med Oda - tidligere jobbkollega. Vi fikk ordnet et par hver av oss, og har fremdels noen igjen, men det er bare kos å ordne de siste dagene i et rolig tempo. Alt skal jo pakkes med og være med hjem til Halden på søndag, så må bare få gjort ferdig det som må gjøres i Oslo før jeg reiser. Etter at vi avsluttet formiddagen og julegaveshopping gikk vi hver til oss og avtalte like greit å møtes igjen senere til middag og venninnehygge. 

Mellom slagene stelte jeg istand et lite - rimelig hyggelig - juleverksted for meg selv. Det ble pepperkake- og kakemenn pynting av de siste som var igjen. Så da blir nok disse spist opp i nærmeste fremtid og varer ut dagene som er igjen i Oslo. Krysser fingrene for at mamma og resten av familien har litt til overs, så jeg kan kose meg med enda mer de siste dagene før julaften og i romjulen også! Så godt og stas på denne tiden.  




Tok meg tilogmed litt ekstra tid til å lage meg et litt mer luksus mellom måltid nå når jeg har startet juleferien. Var ikke mer enn litt ekstra tid som skulle til for å unna seg selv en bedre godbit. 



Det er ikke så aller værst å få levert ferdige, hjemmelagede kakesorter og kun selv få bruke tid på å nyte dem og pynte dem opp. Syns det var en bra løsning på kakeproduksjonen i Oslo. Så får jeg heller ønske meg Kitchen Aid og bakeegenskaper til jul neste år om plassen og kjøkkenbenken tillater det i en forhåpentligvis større leilighet. 







Det ble veldig enkel pynting i år, men det smaker best syns jeg. Bare litt ekstra krydder på allerede vellsmakende gode hjemmebakte småkaker. Også så avslappende og hyggelig det er å bruke litt ekstra tid på slike ting. Litt julefølelse har jeg allerede fått, men denne dagen og starten på ferie, øket graden en del hakk. Ganske snart kommer Oda på besøk igjen, så nå må jeg gjøre ferdig leiligheten her. Det er første gang hun er på besøk og ser hvordan jeg virkelig har det. Skal bli hyggelig bli med hjemmekos sammen med god venninne også! Møter henne nede ved trikken om få strakser og plukker opp sushi på vei hjem. Tror jeg skal prøve å overtale henne til å se på en jentete julefilm med meg ikveld også. Vi får se hva hun har lyst til! Ha en fin torsdag kveld alle sammen!

Ingen kommentarer: