19 januar 2016

Bra start!

Mandagen i går ble bedre enn forrige. Formen var fin og jeg koste meg med seks timer prosjektledelse. Det var gøy å komme igang og få en god smakebit av teorien. Mye fakta som skal læres og så brukes på de riktige stedene. Prosjektledelse er likevel noe de fleste har vært borte i selvom man ikke alltid er helt bevist på det. Det å jobbe i team har man gjort siden barneskolen, både på skolen og i fritiden. Enten det er med en spesifikk oppgave eller i idrettslag som sammen skal nå felles mål. Litt annerledes og mer teoretisk blir og er det ved siden av erfaringene man allerede har skaffet seg, likevel skal det bli spennende å koble teori mens den læres sammen med tidligere og nye opplevelser. Nå er det ti dager til neste time, så da skal jeg få gått til innkjøp av boken, lest igjennom de første seks kapittlene og få noe kontroll og oversikt over hjemmeeksamens oppgaven vi fikk utlevert i går. Tror dette skal bli, være og gå bra. Uvant er det fortsatt at dette kun er det ene faget ene og alene vi skal fokusere på nå i et par måneder til, men skal nok bli vant til og komfortabel med det ganske fort. 

Rett etter skolen var jeg klar for litt hvile og mat. Det ble lunsj hjemme sammen med kjæresten og to serier av "Making a murderer" i sofaen, godt  pakket inn i tepper. Så fantastisk enkel og god hverdagsluksus! De små øyeblikkene man setter så innmari pris på. Etter en skyr og cottage cheese til frokost på skolen, to omganger med tre polarbrød med skinke og pesto og brunost, tilsammen seks stykk tittet kjæresten min på meg og foreslo at vi skulle ha hvert vårt matbudsjett igjen, når jeg spiste sånn som dette og det før jeg hadde begynt med treningen igjen. Jeg må nok finne meg et par, tre ting som er enkle å lage, men metter mer og lenger skal jeg orke å holde på med dette og ikke kun bruke tid på å få i meg mat til en hver tid. For som dere sikkert skjønte da, har jeg klart å starte igjen med treningen. Eller det vil si jeg meldte meg inn i SATS her i Oslo i gr og hadde første treningsøkt sammen med Oda på Solli. En og en halv time holdt vi på og det var så deilig! Nå er jeg igang og har fått tilbakelagt første treningsøkt i 2016, samtidig som det har blitt min første ordentlige treningsøkt etter at jeg flyttet til Oslo på halvannet år. Etter en ba treningsdate med Oda, handlet vi inn litt godsaker og hun ordnet sammen til denne fantastiske matretten som en sen middag/ kveldsrett til oss. Det smeltet på tungen og var helt himmelsk og faktisk forholdvis enkelt om alt bare planlegges litt etter nødvendig tid på råvarene. Legg alt sammen i en ildfast form i ovnen, litt for seg selv, og avslutt med å legge avokado, løk og creme fraiche over de siste minuttene. Dander med litt grønt på tallerkenen og du har en meget god hverdagsrett. 


Jeg er veldig fornøyd med mandagen min, og starten på denne uka. Overraskende nok er jeg ikke så støl og rar i kroppen i dag som jeg hadde forventet, men litt merker jeg det jo såklart. Målet for uken og det første kvartalet i år er å få stabilisert tre treningsøkter fast hver uke. Så skal jeg holde dere oppdatert på hvordan det går, på godt og vondt fremover! Jeg skal hvertfall heie litt på meg selv og tro på at jeg skal få det til. I dag ser jeg ann, men tror det blir restitusjonsdag, for nå venter jobb i åtte timer. 

Ingen kommentarer: