27 januar 2016

Todays greys.

Etter andre dagen med helt fri fra både skole og jobb må jeg si jeg har funnet meg rimelig godt til rette. Stå opp når jeg våkner av meg selv og ikke fordi jeg må rekke noe. Tusle ut i stuen og på kjøkkenet og virkelig lage noe som faller i smak og får energien til å bokstaveligtalt krype inn i kroppen - det har jeg gjort både i går og i dag og jeg har tilogmed muligheten igjen i morgen. Det gledes! 


Gårsdagen gikk til rydding av klær, sortere ut det jeg ikke bruker lengre og legge ut til salg på facebook og sortere på plass alt annet i skuffer og på stativ. Merker forskjell nå som strikkagenserene er hovedessensen i garderoben og skulle gjerne hatt to egne hyller de kunne lagt fint brettet på. De tar en god del mer plass enn alle andre plagg jeg eier, så får se om jeg finner en kreativ og smart løsning med tanke på plass og muligheter. Men, men, man kan jo ikke ha alt på stell i første leiligheten. Skal bruke kvelden i dag til å avslutte det hele og bli ferdig for denne gang, for i går stoppet jeg gladelig opp, når det var tid for en treningsdate med Oda. Så deilig og godt for kroppen. Det er virkelig lenge siden jeg har trent styrke og spesielt med vekter, for stort sett tidligere gikk det i øvelser med egen kroppsvekt. Skal fortsette med en salig blanding, så krysser jeg fingrene for at jeg hverken går lei eller skader meg. Klarer jeg å stabilisere tre økter i uken frem til skoleslutt i slutten av mai, skal jeg være mer enn fornøyd! Krysser også fingrene for at resultatene vil snike seg på og være synlige etter første halvår.



Etter å ha fått i meg dagens kickstart av en frokost med cottage cheese og forskjellig frukt til "Say yes to the dress" på TCL fikk jeg virkelig følelsen av å ha helt fri. Det å kunne sette seg til rette på tidlig ettermiddagen, bare det å være hjemme, er virkelig en luksus-fri-følelse, så jeg nyter den så godt jeg kan! Dro en tur til sentrum i dag siden jeg hadde inne- og sminkefridag, utenom treningen igår. Fikk byttet en kjele jeg fikk til jul av kjæresten til en mindre størrelse og er så fornøyd - den er helt nydelig. Fikk også tatt en skikkelig oversikts runde å sett over salget i sentrum; Paleet, Steen og Strøm og Byporten kjenner jeg til og det var ikke mye som absolutt fristet og jeg bare måtte ha, så det var en deilig følelse. Da skal jeg klare å begrense siste del av januarsalget og prøve å spare mer i februar. Samtidig som jeg selger unna det som ikke brukes lengre, så må vel si det er en god plan.



 

Genser - Sko finsrud (Andiamo, gammel) // Skjerf - Nina AS // Veske - Adax // Bukser - Five Units // Boots - Shabbies Amsterdam 


Nye blomster på stuebordet syns jeg hvertfall jeg fint kunne unne meg når jeg tilbringer litt mer tid enn vanlig hjemme. Helt vidunderlig fin farge! Fersken-rosa-ish. I morgen skal jeg opp litt tidligere, gjøre unna og ferdig all generellt rydding og få vasket leiligheten ren og pen og klar til helgen setter inn på ny.  

Ønsker dere en strålende fin lille lørdag! 

Ingen kommentarer: