31 januar 2016

Framtidsplaner - så nært, men fortsatt uforutsigbart.

Det skal smått skje flere forskjellige endringer her og jeg skal få på plass et skritt av gangen mot det som har vært planen helt fra starten. Spørsmålsrunden ble ikke noen slager, annet enn at mange klikket seg innom, så de to spørsmålene som kom inn skal jeg svare på i egne innlegg iløpet av nærmeste fremtid. Januar har ikke akkurat blitt slik jeg så for meg på her på bloggen, men litt etter litt skal jeg få tankene mine og endringene ned, det må bare friste og være lyst betonet alt sammen, hvis ikke blir det rett og slett ikke gjort. Tenkte å svare på et av de to spørsmålene fra spørrerunden nå, så får dere se hva dere syns om mine fremtidsplaner. Mye av dette er jo ønsker og planer jeg vil jobbe meg og imot, men hvordan ting akkurat vil bli, vet man jo aldri helt sikkert. Veien blir jo til mens man - velger og - går.


Hvor ser du at du selv er om 1, 3, 5 og 10år? :) Spennende å høre om planene dine! 

I år, 2016 tror jeg blir avgjørende for meg på mange måter. Først og fremst vil dette året få meg til å bli hakket mer klar over min egen strategi fremover i livet. Hva jeg vil med forskjellige ting, hvor og når jeg skal gjøre dem for å gjennomføre trinnene i neste prosess. Jeg har allerede begynt å leke med mange forskjellige tanker, ønsker og nye utfordringer, slik at i løpet av året ønsker jeg hvertfall å ha fått iverksatt et par av dem! I løpet av første halvår, ser jeg for meg at Lasse og jeg finner en leilighet vi har lyst til å kjøpe sammen og ordne oss mer plass, luft og rom i botilværelsen her i Oslo. Samtidig har jeg kun to valgfag nå på vår semesteret; prosjektledelse og entrepenørskap som jeg tror skal bli veldig gøy! Og timeplanen er virkelig på topp med tre måneders inndeling på hvert fag og dermed kun et fag å konsentrere seg om av gangen. Derfor ser jeg for meg ekstra mye jobbing ved siden av studiene første halv år av 2016 og opprettelse av medlemskap på et treningssenter slik at formen min skal på plass og bli bedre enn noen gang- lukter et nyttårsforsett her dere, som resten av befolkningen i januar. Likevel kjenner jeg nå etter 1,5 år i Oslo at savnet etter trening, gruppetimer og at det er en del av hverdagen min har kommet for å bli - derfor har motivasjonen og lysten kommet av seg selv. Nå gleder jeg meg bare enda mer til å sette i gang, teste ut ulike sentre og finne favorittimer ved siden av å trene med flere venninner. Vips, så har jeg kun et år igjen av bacheloren min og må i tenkeboksen for bacheloroppgave, jobbsituasjon, eventuel kobling av de to sammen og mine vidre planer for etter endt studie. Altså, alt koker ned til å utforme min egen personlige, private strategi til punkt å prikke. Jeg liker det og er så klar! Romjulen fikk en date med meg og månedsbasert budsjettering for neste år, men denne gangen ble det ikke for økonomi, men planer, ønsker og mål. Kortsiktige som lange og mer utfordrende! De skal jeg ta fatt på og utdype mer nå fremover.
 


Om tre år har jeg fullført bachelorgraden, kanskje reist i noen måneder eller akkurat begynt turen. Tatt opp språk som spansk og engelsk i det store utland. Skal jeg fortsette innen markedsføring og salg er språk og kommunikasjon alfa og omega! Jeg ønsker for min egen del å få helt bort sperren for engelsk. Kanskje spansken kan helpe meg på vei. For når jeg valgte det, følte jeg at det var mitt eget og jeg virkelig kunne starte fra scratch. Engelsken følte jeg hadde fått et stort sort hull opp igjennom og jeg var ikke flink nok til å ta tak i det jeg ikke likte og finne ut av det- derfor har det blitt som det har blitt, selvom jeg ser på serier og leser en god del engelske bøker. Jeg forstår en god del, men klarer ikke og får ikke uttrykt meg slik jeg selv ønsker. Samtidig som jeg syns det er utrolig dumt å kaste bort fem år med spansk, når jeg syns språket er så gøy og fint! Derfor vil jeg ut å reise, oppleve og få mer erfaring jeg kan krydre hverdagen min med og jobbtilværelsen. Tre måneder i Spania og i England kanskje. Her i Oslo, har vi en perfekt leilighet sammen. Vet ikke i hvilket område enda, men akkurat slik vi ønsker og ser for oss sammen som par. Med en liten søt balkong, hvor sommertimer nytes og mer plass til å skape mange minner med gode venner. Jeg har fått prøvd ut flere forskjellige varianter av salg og markedsføringsjobber i praksis og begynt å finne ut hvilke oppgaver, retninger og områder jeg ønsker å tilspisse og jobbe med videre. Om mitt eget firma, Nanna Charlotte AS står i bakgrunnen (må etableres først da), er jeg rimelig fornøyd! Hvis ikke jobber jeg med mitt eget prosjekt på si og koser meg med en annerledes og utfordrende jobb mer rettet til en markedsføring- og salgsleder stilling. Hvor jeg må tenke kreativ til en hver tid og gjennomføre med masse engasjement, iver og lyst. Kjæresten er ferdig utdannet Osteopat, behandler meg så jeg er i toppform uten skavanker og vi vurderer nok hva vi vil fremover som par og hver for oss. Det er veldig viktig at vi hele tiden klarer å være to individer også, som gjør det vi ser for oss og ønsker på hver vår kant også, slik at dette bare styrker forholdet og ikke knekker det for at vi ser tilbake og angrer på valg vi tok. Uansett hvor lenge man har vært sammen, er det viktig å gjennomføre det man ønsker hver for seg og sammen. Det må jo dyrkes felles interesser på veien, men litt savn, egne verdier, erfaringer og opplevelser på hver sin kant vil jo knyttes sammen og forholdet virkelig er riktig!  


Ved fylte 26 har jeg nok funnet meg til rette med min drømmejobb. Stor trives og har hatt mange ulike muligheter og resultater. Alt har gitt meg en form for erfaring som jeg kan bygge videre på! Leiligheten(e) i Oslo har gitt oss fine opplevelser, masse minner og en strålende tid. Vi har fått etablert oss, med hver vår karriere og kanskje vurderer smått neste skritt med giftemål, hus og smårollinger. Hvem vet, jeg ser ikke for meg noe før etter endte 25 år iallefall. Ved siden av mitt - jobbmessig, står jeg kanskje også for markedsføringen av Lasse sitt eget firma og hjelper han med den biten. Ser til at han hele tiden når ut til nye kundegrupper, samtidig som jeg kan markedsføre og vedlikeholde relasjonene til de ulike kundene han allerede har opparbeidet seg og se til at de alltid går hjem mer enn fornøyde og har blitt tilbudt ekstra kundeverdi utover kjerneproduktet, det konkrete- og det utvidete produk som han tilbyr. Lasse er da ferdig og fornøyd med utdannelsen sin, er mega flink til det han driver med og gjør den beste jobben man kan tenke seg så jeg bare kan videreformidler dette i et enda mer påvirket samfunn. Ser for meg at vi er et supert team som jobber sammen for å nå felles mål, styrer med hvert vårt, men fortsatt hjelper og støtter hverandre på alle plan. Privatliv som jobb!

 
Til slutt vet jeg ikke helt hva jeg skal si, for ti år er meget langt frem i tid og jeg håper innen den tid at jeg har hatt det ubeskrivelig fint med familie, venner og Lasse. Har vel kanskje rukket å få et par mini meg og mini oss, funnet oss til rette og har en egen familie med positivitet, ærlighet, masse kjærlighet og god tro. Det skal være mange kapitler å fylle innen den tid og jeg gleder meg virkelig til alt som skjer nå og frem i tid. Først og fremst skal 2016 nytes og fylles med mange nye gode minner!

Ingen kommentarer: