01 februar 2016

Februar.

Januar var en ganske rolig måned på skolefronten, men februar starter virkelig med et smell! Denne måneden kommer til å bli over gjennomsnittet hektisk med flere undervisningsdager, hjemmeeksamensjobbing og tilleggstimer for forbedring av karakterer. Heldigvis blir det en del mindre jobbing denne måneden enn i januar. Jeg fikk en rolig start, fikk muligheten til å bestemme meg helt og holdent for hvilke eksamener jeg ønsket å ta opp og nå er jeg klar!


Hjemmeeksamen er utlevert og skal leveres inn 3.mars så stort sett skal hele oppgaven gjøres ferdig i løpet av denne måneden, det er egentlig ganske god tid og mer enn bra nok, hadde det bare vært denne eksamenen alene. Jeg har bestemt meg for å ta opp tre eksamener til, for å prøve og forbedre karakterene i hvert av dem. En hjemmeeksamen og to individuelle. Dette er ikke noe jeg må, for jeg sto greit på alle. Likevel er det noe jeg vet vil plage meg om jeg ikke prøver engang til for å se, så da må jeg brette opp armene, gjøre mitt beste og bite tennene sammen denne måneden. Samtidig skal jeg prøve visualiseringen om at jeg allerede har fått de karakterene jeg ønsker meg, slik at jobbingen frem mot eksamen går smertefritt og krysse fingrene for at resultatet viser det samme når jeg er ferdig! Finpussen på hjemmeeksamen får derfor gjøres siste dagene i februar, når alt annet er ute av hodet og tankene kan fokusere igjen. Og de første dagene i mars frem mot innleveringen. Etter det er mars veldig rolig, kun med et par undervisningstimer før dette semesterets første eksamen den 15.mars. Da skal jeg forhåpentligvis ta påskeferie og vår-start-ferie med god samvittighet! Gleder meg allerede. Frem til neste fag starter opp igjen i månedskifte mars/ april da såklart. 





Alt er jo selvfølgelig veldig gøy og det er jo derfor jeg velger det selv. Fordi jeg har lyst til å endre, jobbe på og få de resultatene jeg ønsker. Derfor skal jeg gjøre mitt aller ytterste for å få det til! Jeg gjør ikke dette bare for å få toppkarakterer i alle fag eller mener at noe annet ikke er bra nok, men dette valget er det mest riktige for meg akkurat nå. Da disse karakterene på en eller annen måte vil plage meg mer hvis jeg ikke prøver, enn det koster for meg å jobbe hardt og gi ekstra nå i en måneds tid. En skiller seg helt ut fra de andre, en ødelegger sluttkarakteren min i det faget jeg fikk den og den tredje plager livet av meg siden jeg var så nære å oppnå ønsket resultat. Faktisk bare 4%. Derfor skal ekstra energi, kostnader, lyst og et brennendeønske om å innfri forventningene til meg selv, gi resultater. Jeg bare vet det! 

Ønsk meg masse lykke til!

Ingen kommentarer: