04 februar 2016

Mine salgskupp i Januar.

Januar er virkelig blitt måneden for det store salget. Flere og flere butikker velger å holde igjen romjulssalget og heller la bytteperioden gå ut siste del av året og holde igjen salget til nytt år! Det er likegreit at januar vies til dette syns jeg, for som regel blir dette en automatisk venteperiode mellom to sesonger. Samtidig som de som fikk penger eller gavekort til jul, eller selv ønsker andre ting også, kan sikre seg de ønskene som ikke gikk i oppfyllelse på julaften, forhåpentligvis på salget inn i det nye året. 

Det har blitt noen gode salgskupp på meg inn i starten på 2016. Noen jeg ønsket meg veldig til jul og andre fra tidligere i høst, hvor jeg nå har vært heldig å fått tak i dem til salgspris. Jeg laget meg en regel om at jeg skulle klare å vente til det var 50% eller mer avslag og alt dere ser under har jeg fått til halv pris eller  med 70% avslag, så jeg er stor fornøyd! Støvlettene er det eneste, men jeg har lenge ønsket meg et par sko i grønt og med passe hel både til hverdags og pent. Så de var verdt prisen uansett. 30% hjelper jo litt det også, når det er noe du egentlig hadde tenkt å kjøpe på full pris. 

Semska baggy skinnbukse i burgunder fra Envii - Steen & Strøm. Har blitt så fornøyd med buksen, så tror jeg må sikre meg overdelen til også, slik at jeg har et sett sammen, men også kan bruke begge deler hver for seg. Undertøyet er fra Ella M for Lindex og er så lekkert med broderiet. Bh-toppen sammen med denne buksen rullet/ brettet opp, med en avslappet, løs og stillig overdel over og pumps. 

 

Genser i ull og silke fra Aiayu hos Fine Ting på Byporten. Denne er så sval på kroppen, så blir super utover våren også, når man kan begynne med shorts og skjørt uten strømper, men fortsatt ønsker litt varme på overkroppen. Samtidig som den passer perfekt til en nett, tynn ullshorts jeg kjøpte fra samme merke på salget i sommer. 




Mørkeblå kjole fra IRO - Høyer Byporten. Dette er en kortere variant, men høyden min er faktisk en fordel for denne kjolevarianten. Lenger bak enn foran og siden det er rund hals og lange armer ellers på kjolen, samtidig som den ikke er stram blir den fortsatt stilig og kledelig. Har allerede brukt den på jobb et par ganger sammen med lave boots til for en mer avslappet stil, men gleder meg til å pynte meg med denne. 


 

Grønn kjole i meriono ull og skjerf fra Samsøe Samsøe - Høyer Byporten. Grønne boots fra Laura Bellariva - Shoe Lounge på Grünerløkka (her ser støvlettene misfargede ut, men det er pga lyset. De er mer mosegrønne/ olivengrønne i virkeligheten sånn som den bakerste er her på bildet). Alt jeg har i grønt nå har den samme fargetonene, selvom de er i ulike nyanser, slik at jeg kan bruke det aller meste sammen i antrekkene mine uten å tenke på at det skjærer seg helt. 


Rutete krem og sennepsgul bluseskjorte fra By Timo. Ull poncho i lys rosa med sennepsgule og lyseblå ruter fra Ganni. Så rar som jeg er, gleder jeg meg veldig til å bruke disse sammen mot våren, men også denne blusen til påske! Jeg elsker jo tradisjoner og enda mer å bruke den assosierte fargen til høytiden under selve høytiden. Så helt klart at dere vil se meg med denne siste uken i Mars. Også før såklart! 

 
Blonde topp fra Ganni som jeg har siklet på helt siden den kom i butikken i August i fjor. Likevel har det vært andre prioriteringer og ønsker jeg heller har valgt å kjøpe, så når jeg fant denne i riktig størrelse igjen på salget var jeg overlykkelig. Helt fantastisk kreasjon med liten høyhals, vid passform og store armer som skal få pryde antrekket mitt til lørdag. Dere skal få se, for da er det nemlig Tista Awards i Halden. Wihhiii, jeg skal få pynte meg skikkelig og hopper av glede. Kan dere forstå at jeg bare ga 600kr for denne - ordentlig salgskupp!


 Treningstights og sports bh fra Run & Relax. Dette settet er helt fantastisk å ha på og gjør susen, så man kan fokusere på alt annen enn hvordan tøyet sitter og ser ut på, mens man virkelig gir alt og svetter. Ut over våren skal jeg virkelig unne meg et plagg fra dette merket i ny og ne, så mye fint og virkelig behagelig treningsmotivasjon! 

Selv føler jeg ikke at jeg har handlet så mye på salg, men det er heller fordi det har vært deilig å unngå den masete stemningen, kaoset og alt rotet som er i de større kjede butikkene under denne perioden. Uten å helt være klar over det har jeg ikke tatt en eneste tur innom Zara, H&M, Mango for å nevne noen i løpet av Januar og det er mye av grunnen til at jeg har sluppet unna stresset og heller bare kost meg en sen ettermiddag, tittet og unnet meg noe av det som har fristet. Samtidig ser jeg at impulskjøpene jeg har gjort opp igjennom og som jeg ikke har følt litt ekstra for, er de som har havnet på frimarkedsalgene jeg har vært på. Bare i Januar solgte jeg selv pent brukte plagg for tilsammen 1000kr, som jeg da heller la inn i noen av disse plaggene som jeg virkelig ønsket meg. Derfor sitter jeg igjen nå, med en god følelse! Nesten følelsen av å ha spart penger på salg, selvom jeg godt vet at det ikke er helt sant.... 

Ingen kommentarer: